|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon i sundsvallsområdet som har utrustning för att komma hem till mig och felsöka min 850? Jag får den inte att starta för att jag inte får fram ström till säkringarna... | |
|
Har du kontrollerat den stora säkringen som sitte på den grova kabeln från det högra batteriet under styrboxen för växellådan /Per |
|
| Jag kollade precis och den är hel | |
|
Lite mer om symptomen hade underlättat. Har bilen ström, lyser o fungerar övrig elektronik, instrumentering mm. När du vrider på start vad händer, hörs, syns mm. Hör du selenoiden klinka till i motorrummet? Surrar soppa pumparna? Rör sig EML spjällen? /F1 |
|
|
Initialt startade bilen typ var 5e gång jag vred på tändningen. Sen slutade den helt starta. Nu när jag vrider på nyckeln tänds lampor osv men jag hör inte att bränslepumparna surrar. När jag kopplar ström direkt på pumparna går de dock. |
|
| Ingen alls i sundsvallsområdet här? | |
|
HAr den stått still eller körs den regelbundet? När den förut startade på 5:e försöket, gick den bra då? på alla 12? Tändkabel på cyl 6 o 12 med givare kan vara boven. Tändspolar, tändkablar till spolar, någon glappkontakt mm , Kan vara dålig kontakt vid ECU.er, spjällmotorerna spökar. En fråga: har någon gjort något mek med bilen precis innan detta började? Fixat med stereo -GPS -whatsoever? Grundtest för spjällmotererna: Sätt fast ett buntband på varje gasspjällsaxel så att buntbandet står rakt upp som en "flagga" som du ser ifrån förarplatsen. Slå på tändningen och gasa, kolla att spjällen öppnar en del och att dom öppnar ungefär lika. Fungerar inte spjällmotorerna slår den av resp ECU. Jag hade gärna hjälpt till men jag vet inte när jag kommer till S-vall nästa gång. Bor i Östersund Ja det finns massor av felkällor, det är ofta enkelt fel men svårt att hitta. /Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.