|
|
|
|---|---|
|
Igår när jag skulle parkera så upptäckte jag en konstig sak på bilen, en f30 2013. Vänster dimljus lyste utan att jag hade satt på den, nån som vet vad det kan vara, eller om det är nån särskild inställning? | |
|
Det verkar som om bilen är utrustad med adaptiva strålkastare med kurvbelysning som tänds när du svänger i låg fart. För att aktivera ska belysningsknappen vridas till vänster, i läget till höger är det inaktivt. Nu utgår jag från hur det är på min bil men det nog likadant på din. |
|
| Japp, har adaptiva strålkastare med kurvbelysning. Visste bara inte att det gällde dimljusen också. Aja då har man lärt sig någonting nytt idag med ;-) | |
|
Ibland är det bäst att inte vara tvärsäker. Så jag gick ut och kollade ordentligt. I innerkant vardera strålkastaren finns ett extra ljus som tänds i kurvor. Det är inte dimljuslampan som används som kurvljus (på min bil). inifrån bilen kan man se att kurvljuskäglan är skild från dimljuskäglan, men de belyser nästan samma yta. Enligt realoem tycks det vara separat ljuskälla (Länk. Så din fråga är obesvarad. |
|
|
Kaparn Tack för efterforskningen. Men nu år frågan åter igen obesvarad, någon därute som vet vad det kan vara för nått? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.