|
|
|
|---|---|
Capo |
Har kraftiga vibrationer som känns ordentligt i bilen och i ratten när jag passerar ojämnheter i vägen. Beteendet är särskilt påtagligt vid ihållande kurvtagning och samtidig passage av gupp (lång kurva), då vibrerar det i ratten som att man höll i en fjäder som studsar tillbaks till "normalläge". På senaste service så är de bakre länkarmsbussningarna bytta samt stabilisatorstagen på båda sidor. Nu håller framvagnen käft, men vibrationerna är kvar. Vid körning rakt fram över gupp är det en obetydlig vibration. Någon som kan tipsa på vad f-n detta kan vara? Tacksam för tips. BMW-Frälst |
| Gissar på kassa styrleder. Med fördel hissar du upp bilen och bänder lite i grejerna med en kofot el likn | |
|
Kan också vara spindellederna i bärarmarna som är dåliga - därför anser jag att man bör byta bärarmar och bakre bussningarna till bärarmarna "i ett paket" eftersom spindellederna säkerligen är slitna när bakre bussningarna är det... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Capo |
Tack för svar. Min verkstad får kolla vidare på problemet! BMW-Frälst |
|
Om du behöver byta några grejer, kolla upp Meyle komponenter på Schmiedmann. Glöm inte framvagnsinställning efteråt. Surf Or Die!!! |
|
|
En enkel och billig start på ett sånt här problem är att kolla pendelstagen fram. Brukar ge upphov till oljud vid ojämnheter. Brukar också ta slut före övriga grejer i framvagnen. Min bil: Länk |
|
Capo |
Bakre bussningarna i länkarmarna och stabilisatorstagen är bytta för några veckor sen och bilen blev mycket bättre. Nu är det bara dessa ryck i ratten som spökar. Är nu beredd att tro på att det är styrstagen. Ska prova med det. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.