|
|
|
|---|---|
|
Hej Sitt.er och skall beställa nya vinterdäckmen kan inte bestämma mej om jag skall välja rft däck el,ler inte hade tänkt mej hakkapelitta R eller Bridgestone Ws70 och ha lite däckfix med mej,vad tycker ni,det är ju för det mesta saltade vägar i södra skåne och sista punkteringen var väl för 30 år sedan | |
|
Köpte själv Hakka R2 och valde icke-RFT för några veckor sedan. BMWs Mobility Kit kostar ju inte alltför mycket numera, så det var ett ganska så enkelt val. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Rft = stadiga även med nordisk gummiblandning, bmw assistans gäller, lite stötigare och lite bullrigare Vanliga = tendens att bli svajiga å vingliga på f-bilar, assistans gäller ej, mjukare tystare Bara å välja;) |
|
|
Valde bort RFT däck på vinterdäcken och kommer även göra så på sommardäcken. Resonerar som så att under de 28 år jag kört så har jag råkat ut för punktering 2 gånger, och bägge gångerna satt det en skruv i däcken. Upptäckten har gjorts innan färd, så det har inte skett under körning på t.ex landsväg. Som tidigare nämnt så tycker även jag att RFT däcken är stötiga och bullriga, och förbrukningen är högre på dessa. De väger ju hur mycket som helst. Jag hade valt icke RFT. /Loefvenhamn |
|
|
Hej Tack för era synpunkter,det blev Hakka R2 och så får jag fundera på hur jag enklast löser det med en ev.punktering,jag har förmodlingen gott om tid att fundera.Det här med BMW;s assistans vid punktering borde ju gälla när man inte har RFT däck,har du RFT däck kan du ju köra vidare tills man hittar en gummiverstad. |
|
|
NGA, bra poäng där faktiskt, håller med. /Loefvenhamn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.