AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.189

Vilka vinterdäck hade ni valt

NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Hej
Sitt.er och skall beställa nya vinterdäckmen kan inte bestämma mej
om jag skall välja rft däck el,ler inte hade tänkt mej hakkapelitta R eller Bridgestone Ws70 och ha lite däckfix med mej,vad tycker ni,det är ju för det mesta saltade vägar
i södra skåne och sista punkteringen var väl för 30 år sedan
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Köpte själv Hakka R2 och valde icke-RFT för några veckor sedan. BMWs Mobility Kit kostar ju inte alltför mycket numera, så det var ett ganska så enkelt val.

----
BMW CS/SC #6212
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Rft = stadiga även med nordisk gummiblandning, bmw assistans gäller, lite stötigare och lite bullrigare

Vanliga = tendens att bli svajiga å vingliga på f-bilar, assistans gäller ej, mjukare tystare

Bara å välja;)
lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
Valde bort RFT däck på vinterdäcken och kommer även göra så på sommardäcken. Resonerar som så att under de 28 år jag kört så har jag råkat ut för punktering 2 gånger, och bägge gångerna satt det en skruv i däcken. Upptäckten har gjorts innan färd, så det har inte skett under körning på t.ex landsväg.

Som tidigare nämnt så tycker även jag att RFT däcken är stötiga och bullriga, och förbrukningen är högre på dessa. De väger ju hur mycket som helst.

Jag hade valt icke RFT.

/Loefvenhamn
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Hej
Tack för era synpunkter,det blev Hakka R2 och så får jag fundera på
hur jag enklast löser det med en ev.punktering,jag har förmodlingen
gott om tid att fundera.Det här med BMW;s assistans vid punktering
borde ju gälla när man inte har RFT däck,har du RFT däck kan du ju köra vidare tills man hittar en gummiverstad.
lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
NGA, bra poäng där faktiskt, håller med.

/Loefvenhamn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.