|
|
|
|---|---|
|
Hej jag vill ha hjälp med bilen. Vid kickdown så vibrerar den när den växlar ner. Och sen ibland när man gasar så går den slöt orkar inte upp i hastighet samt vibrerar vid gaspådrag. Måste få hjälp med vart jag ska börja kolla. Tomgången är vääldans guppig i hela bilen.. Allt började eftrr jag koppla in bas och steg. Men de låter fel att en bil ska gå så vid ljudkoppling :/ Mvh | |
| Du kan inte prova att temporärt koppla ur slutsteget och basen för att se om det försvinner? | |
|
Nej det har jag inte gjort . Men tänkt göra det. Men tänkte mest på om de är någe annat strul mvh |
|
| Kolla om du har felkoder. | |
|
Det låter som att en tändspole spökar. Mvh Håkan |
|
|
Ja jag funderar på tändspole jag med.. Sen när man pumpgasar med huven uppe eller stänger av bilen så låter den som nå konstigt djur (åsna) eller något haha. Låter som de kommer vid lmm/burken Meen ska först koppla ut ljudet blir de inte bättre får man undersöka mer |
|
| Låter som luftläcka, kolla stora slangen efter Lmm det finns 2 st en inre som är bökigare att komma åt som brukar gå sönder, dock inte så svårt att byta. | |
|
Testa att lossa oljelocket för höra om det kommer därifrån. Hade "åsne-ljudet" när jag hade läckage i vevhusventilationen. Det var den längsgående slangen (utmed ventilkåpan) som läckte. Hittas under den mindre kåpan (ca 10 x 60cm). Med vänlig hälsning Håkan |
|
|
Det hade inte med basen att göra. Såg att de lilla röre (längst in) som går in i motorn från lmm slangen var pajj. Provade att bara tejpa över den för att se om de vart någon viss skillnad. Men icke. :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.