|
|
|
|---|---|
| Min motorvärmar montering fortsätter i helgen. Kupévärmare och slangvärmare med cirkpump är monterad. Nu ska defa multiur/futura monteras och multicharger 1203. Eftersom displayen ska sitta inne i bilen tänkte jag även kanske koppla på mig på säkringscentralen bakom handskfacket både för laddning och ström för när tändningen är påslagen. Men om jag hittar tex strömmatningen för säkringscentralen eller någon annan kabel där det är ström alltid så borde jag väl kunna koppla in mig på det utan att bilen får spel. Mest så det inte blir strul med "strömshunten" i bagaget? | |
| Är det ingen som har koll på detta? Visst borde det gå att koppla på sig på ström matningen till säkringscentrale? | |
|
Med tanke på hur kännslig E60/61 och alla andra nyare bilar är för ström, borde du kolla upp det väligt noga innan. Varför inte dra ström till polerna i motorrummet från kupén ? Jag har inte sett på varken tyska, engelska eller amerikanska forum om något som laddat på andra ställen än in motorrummet eller direkt på batteriey (vilket inte heller är så bra). |
|
| Ladda på uttaget i motorrummet, det är avsäkrat där och utmärkt för ändamålet. | |
| Nu är det nästan klart. Det blev på hjälp start uttaget i motorrummet. Men jag behövde även koppla en sladd som bara skulle ha spänning när tändningen är till. Tänkte att jag det från en ledig säkringsplats i säkringscentralen i handskfacket. Men det gick inte. Där är ström på alla dom säkringarna även när tändningen är från. Tycker det är skumt. Trodde först att det berodde på att inte bilen gått i viloläge. Men jag tror inte det. Visserligen står motorhuven öppen men den borde ju gå ner i viloläge ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.