|
|
|
|---|---|
|
Tjena, idag när jag skulle starta pärlan så ville hon inte hoppa igång, lite märkligt tycker jag eftersom jag kört henne ca 4 timmar innan och då gick hon som vanligt! Startmotorn går när jag vrider på nyckeln men mer än så blir det inte! Därifrån känns det som att det kan vara hundra olika fel men jag skulle kanske börja med att testa något för att kunna utesluta något och det är givetvis det jag behöver er till vart börjar jag? Det är en 92a med ca 23000 mil på nacken. Mvh Jesper | |
|
Är batteriet fulladdat/friskt? Det kan var så att om batteriet är dåligt så klarar det inte av att starta bilen trots att motorn snurrar. Kolla att gnistan finn så att du kan utesluta om det är något med elektroniken. Startspray kan vara bra att ha i såna situationer. Kan du höra att soppapumpen går igång när du vrider nyckel på läge 2? |
|
|
Tror inte att batteriet är fullt friskt då det brukar vara ganska slött de riktigt kalla dagarna, men idag så snurrade den igång helt utan problem, bilen ska utan problem ha startan med den styrka som va i! Testade startsprayen men inget svar. Soppa pumpen vet jag faktiskt inte men eftersom att jag är i behov av min bil så bärgade pappa ner mig på en verkstad så att jag kan få den felsökt! Hoppas bara att det inte är något allvarligt. Tack för svar! |
|
|
Fick svar från mekanikern idag, det var bränslepumpen som lagt av,2000kr för pumpen + jobb skulle han ha.. känner att jag kan göra dewt själv och spara mig själv en slant då jag inte vill lägga ut så mycket på en gammal bil. Tänkte kolla om jag kunde hitta en begagnad men det finns ju mycket därute och jag undrar om pumpen måste vara exakt till min motor eller kan jag ta en som tex är till en 320/325,elller går inte det? |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Om du kollar på din bil/motor-modell på RealOEM.com och jämför vad samma sajt säger om en 320/325 - alltså avseende part no. på just soppapump menar jag, så har du ju svaret. Är det samma nummer så är det samma pump och då kan du ju ta en sån. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.