AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.942

Z4 E89 köp. Vad är "must have"?

I-
27
I-Me-Mine
Z3 2,8 -98
Polarn är på väg till tyskland i början av nästa år för att ta med sig en Z4 E89 hem.

Vad är "must have" i fråga om utrustning och motor för att den ej skall vara iskall på en framtida svensk andrahandsmarknad?

M-Sportpaket, Comfort Paket Plus, stolsvärme och manuell låda är absoluta krav enligt mig. Navi med iDrive lyfter hela upplevelsen avsevärt i en bilmodell med annars ganska få roliga knappar att trycka på. Connectivity Paket är också bra att ha.
Stort plus för träpanel, speciellt om M-Sportpaket är valt eftersom alu-carbonpanelen är direkt ful i mitt tycke. Plus även för 19" M style 326 som gör sig mycket bra, men dessa går ju att eftermontera.
sDrive23i är kvick och trevlig på alla vis, även i högre farter, men att tangera 250 på mätaren tar en stund. Som en jämförelse känns bilen märkbart kvickare än en Z3 2.8 som jag hade för ett antal år sedan. Dessutom låter den oväntat trevligt.
I-
27
I-Me-Mine
Z3 2,8 -98
Tack för uttömmande svar.

50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Jag tror det viktigaste är en 6:a och rätt färg. vit, svart, silver eller grå.
Det fulaste som finns enl mig och många andra är träpaneler. De passar bara på gamla engelska bilar.
Välskött och väldokumenterad och inte för många mil.
Men egentligen skall man köpa den man vill ha själv och skita i vad resten tycker annars är det bättre att låta bli.
Sen blir man alltid sugen på mer. Jag är ruskigt nöjd med min Z4 coupe men man är rätt sugen på en M coupe,
Hälsn Peter
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
6-cylindrar. Tveklöst.

Resten är för mig helt ointressant. Måhända skinnklädsel istället för textil.

-------
//Lövet
Bi
32
BimmerX5
Z4 2,3i -09

Hej
köpte själv en E89 2,3i av en BMW-handlare. Det var en Premium Selection, med iDrive ochhela Connectivity. Tyvärr funkar inte internetuppkopplingen här i Sverige utanatt byta någon modul. Annars är jag kanonnöjd med nya Z4:an

Pergite
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.