|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag sommarkör en 130 (ingen M-sport), ligger visserligen bra på vägen men vill ha en snyggare profil. Funderar på å prova en sats coilovers från K-Sport, ställbart både här å där, priset inte heller dumt. Någon som har erfarenhet av detta märke? Ska man på ett KW el. liknande så blir det en annan prislapp, men det kanske det är värt?? | |
| Ingen erfarenhet med K-sport, de flesta som provat KW är dock mycket nöjda. Detta gäller 1-serien men även BMW överlag. Finns inte mycket mervärde i att välja mer än V1 då de är rätt inställda från början om man inte ska banköra och vill kunna ställa in dämpningen själv. | |
|
KW v1 här. Nöjd som fan. 9000 för hårdvara (E-bay), 9000 för installation hos den lokale meken här i Göteborg. Allt tunades in perfekt (hjulinställningar, ny balansering, etc). Gör man jobbet själv, finns det ju pengar att spara, men eftersom jag inte (kan) mekar själv, är det ju som vanligt - arbetskraften är det dyra, så ingen ide att spara på prylarna. Nu julöl! (och en Jameson) |
|
|
Man tackar för svar, ja handkraft kostar tyvärr en del, bilen blev säkerligen kul att köra. Skulle va kul å jämföra std. M kontra KW. Skillnaden på min borde bli påtaglig iaf. Ebay är ett bra tips, kanske vägen att gå, gillar att skruva. Får ju nån spänn till å lägga på'n då.😃 Cheers! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.