|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har nyligen köpt en 540 touring 99 med navigation och tv, mitt problem är att radion lägger av efter ett tag. När den varit avstängd ett tag fungerar den igen men slocknar efter en stund igen, (jag tror att det är värme relaterat) Nu till min fråga, vart sitter radio delen, sitter den där fram eller är det en egen burk där bak???? Pierre | |
|
Sitter under golvet bak! Man får plocka bort lite plastkåpor också. Brukar kunna vara dåliga lödningar som orsakar problemet. Min bil: Länk |
|
| Tack för svaret. Vad menar du med golvet bak. | |
|
Första delen av golvet, som täcker reserhjulet. Sen har du en plastkåpa som täcker radiodelen. Hittade en bild här sen jag höll på. Radiodel till vänster på bilden. Detta gäller på en 2002:a så man kan ju aldrig vara säker om det är samma position men jag tror det: Länk Min bil: Länk |
|
| Tackar, jag får leta i helgen. | |
|
Jag har hittat radiodelen och desuttom lyckats laga den, det var mycket ricktigt lödningar som var dåliga och jag är rätt säcker på att det var lödningarna som håller fast jordplåten längst bak mot slutsteget som var boven. Om någon av er får för sig att göra den här operationen så riv inte bort för mycket utan bara plåtarna runt radion, jag tog bort kylningen till slutsteget och det var ett pill att få dit igen. Pierre |
|
|
Kul att det gick bra och att du rapporterar lösningen! Det kan många ha nytta av. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.