|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Bra om man har ställbar ratt då :) | |
jeppe_L |
d blir bäst att sätta den på usidan va???? 18 åring med BMW:) (jeppe_L@hotmail.com) |
|
Väntade bara på inlägget om ställbar ratt! Jeppe |
|
packe325 |
DET ÄR VÄLL FÖR FAN BARA ATT KALDDA DIT ETT KLISTERMÄRKE OM MAN KÄNNER FÖR DET OCH TA KONSIKVENSERNA DET SKULLE JAG GJÖRA I ALLA FALL ///PACKE ///M |
Eliminator |
Så här är det: Framrute-streemern får vara så pass långt ned att den inte går nedanför solskydden när dom är nedfällda till max. (Själv så går mina solskydd 1 cm längre ned än streemern). En del säger att man kan bli underkänd om besiktningsmannen är lång...Men ju längre HAN är ju KORTARE blir streemern å ju längre blir solskyddet. Å det ska då fan vara en person på 0.5-1 m för å underkänna det =) |
|
Så är det inte alls... Reglerna är precis som jag redogjort för innan. Siktfältet ska vara fritt från dekaler. Siktfältet är 20cm högt och utgår normalt från rattkransens ovansida... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Jag fick underkänt på min dekal som inte gick under solskydden, så det stämmer inte. kolla efter en markering på rutan, dit får man ha. | |
| Om man kollar på rutna så sitter de små markeringar i hörnen.. men grejan är att rutan är ju inte rak! så jag satt så jag döljde allt grönt på min bil. då hammnar de lita neranför kanten. ev jag river bort de när jag besiktar å sättar på ny eller så testar jag med den på, ev river den på plats om dom gnäller! | |
|
Markeringarna på rutan fungerar inte heller som riktmärke. Dessa anger bara hur långt ned rutan är fabrikstonad... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
20 cm från rattens överdel, punkt slut... eller? |
|
Eliminator |
Okej...Då var nog min besiktningsman väldigt okunnig för det var vad han sa till mig iaf =/ ....Ok men då är det ju fördel med ställbar ratt =D Annars ser man ju...Hade en bil som dom anmärkte om just detta på ..Då var det bara att riva lös den... |
Dark Rider |
En förtydling på jeppes förklaring: Länk Bil´n min: Länk |
| Gå in på vägverkets hemsida så får du svar hur sikten på alla rutor skall vara.Detta har bilprovningen som mall vid tvist om sikten,gäller även mörka rutor. | |
|
Då är det nog bättre att titta på "Dark Rider":s länk. Den sidan är "stulen" rakt ur Bilprovningens besiktningsprogram... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Men om det är olika storlek på ratten då... det är bara att montera in en jätte liten ratt om man nu ska balanser ett A4 liggande på ratten | |
|
Siktfältet utgår normalt från rattens ovansida, men detta är bara ett riktmärke att utgå från. Det verkliga siktfältet förändras naturligtvis inte för att man byter ratt eller ändrar läge på en justerbar ratt. I tveksamma fall gäller grundregeln att siktfältet ligger med centrum 70cm ovanför förarstolens sittdyna. Är stolen justerbar i höjdled använder man det minst gynnsamma läget! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.