|
|
|
|---|---|
|
Klart våra tyska bilar ska poleras med en produkt från ett tyskt företag =) Jag beställde nyss detta set från Tyska TecTake för den netta summan av 109 €. Ingår gör en rejäl dos tillbehör. Länk Ska bli mycket spännande att sätta tänderna i min E90 med monacoblau metallic lack som ej fått kärlek på lacken innan jag köpte henne. Review kommer framöver | |
|
Verkar vara ett prisvärt kit! Rapportera hur det går såsmåningom! Min bil: Länk |
|
| Bra pris! Rapportera gärna när du fått hem paketet om kvaliteten. Är den bra, köper jag också ;) | |
|
Ska jag absolut göra. Ska testa att polera med denna produkt från autoglym: Länk 47 £ med gratis frakt via amazon.co.uk |
|
|
Hade kikat på denna (Profi Exzenter) innan, men inte kommit till skott. Nu blev det en beställning till mig också (via Tomten). Dock beställde jag via ebay.de där den kostade 99 euro + frakt, vilket blev en tusenlapp. (Har tidigare bara erfarenhet av Biltemas modell med två små rondeller, men den gillar jag inte alls). Profi Exzenter är ocillerande, 710 W och med mjukstart vilket på pappret verkar lovande. Dock blir det ingen test för min del förrän till våren... |
|
|
Jag fick hem setet igår och har bara öppnat upp den stora boxen (inte själva maskinen) Länk Sjukt många tilbehör. Något tyskt (för mig) okänt poleringsmedel, en fönsterskrapa, sådan de har på mackarna i en hink, 5 oranga polertrissor, 5 vita, 5 våfflade svarta samt en lammullstrissa (troligen syntetkopia) en microfibertvättsvamp samt en tvätthandske. Kommer troligen inte testköra än på ett tag dock. Ska ta en hel-helg i vår med en total genomgång av bilen och då polera bort alla tvättrepor samt fylla i stenskott osv. Kanske blir en kortare testkörning på bakluckan eller liknande under vintern. Har bara kallgarage så temperaturen får hjälpa til en del om det ska poleras =) |
|
|
Hankenstein: Har du hunnit prova kittet? |
|
| Sim; Ikke! Ska göra om några veckor | |
|
OK :) Köper nog ett kit på eBay inom kort, för att testa på F11'an, så den blir extra vårfin! |
|
|
Vaxade båda bilarna förra helgen med denna maskin. Fungerade mycket bra. |
|
| Testade maskinen förra helgen. Gjorde ett mycket gott jobb. Kanske hade kunnat önska något lägre lägsta varvtal men för denna peng och antal tillbehör kan man absolut inte klaga | |
|
Som novis inom bilvård - vågar man sig på att polera själv? Har en tre år gammal f11 safirgrå dvs mkt mörk och metallic. Har tänkt på lackkonservering men varning skulle kunna vara ett billigare alt. |
|
| Det som jag inte gillar med kittet från Tyskland, är att det INTE är Dual Action. Vet inte om jag vågar polera med poleringsmaskinen som är i länken. Men jag kanske bara borde slå till? | |
|
Hej, jag tycker som Sim, Dual Action ska de va.... Jag köpte denna: Länk för ca: 2 år sedan, funkar kanon. När jag väl testat denna så har både dubbel-maskinen modell Biltema och den kraftfullare cirkulerande maskinen fått vila på hyllan... Jag uppskattar att denna maskin gör jobbet på ungefär halva tiden och utan att lämna poler-rosor! |
|
| PWtec; När du skriver "Dual Action". Vad avses/menas då? Vad är det för funktion jag missat? Är nybörjare på poliering osv | |
|
Dual Action = Oscillerande rörelse och inte bara roterande. Minskar risken för polerrosor. ------- //Lövet |
|
|
Aha! Men den maskinen jag har (som nämns i början) har verkligen det. " Diese Poliermaschine zeichnet sich durch seine orbitalen, exzentrischen Bewegungen aus. Eine Lacküberhitzung wird dadurch deutlich (um ca. 80%) reduziert." Har även en Biltemamaskin(musse piggmaskin) men den är så jäkla tung |
|
|
Nu har jag köpt en Vossnar DAP6800 på eBay med en massa tillbehör. Enligt de tests som jag läst, ska det vara en helt ok DA-poleringmaskin till bra pris. Ser fram emot att polera F11! |
|
| Här har ni drösar med polermaskiner från Tyskland: Länk | |
|
Tänkte köpa en DAP6800 men såg nu att bollnäsbilvård hade rabatt i dag på denna Länk Är dom snarlika? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.