AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.918

E61/60 "brake pad wear indicator"

Os
10
Oskar Gydell
BMW E61 530ia 272 HK
Hej!

Jag har en E61 530i facelift. Har haft den lite mer än 3 veckor.

Nu kommer det upp "fuel pump" när jag gasar på (omkörningar) och "brake pad wear indicator" som felmeddelande.

Brake pad är som jag förstod det bromsassistenten,

Jag skall givetvis lämna in den så dom får kolla den.

Någon som haft samma "problem" innan som kan förklara vad det menas? jag fick inget bra svar från BMW när jag va där :(

Tack för svar

-Oskar
Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
Brake pad wear inducator betyder antingen att en eller flera bromsklossar börja bli dåliga (slitna)

Eller att sensorn fram eller bak som mäter det har gått sönder.

Oavsett så är det inga störra kostnader.

Vad gäller din bränslepump så kan jag endast gissa, och min gissning går till att det är dåligt flöde och/eller man behöver byta bränslefilter.. men detta är bara en ren gissning
Fuel pump:Aldrig hört talas om att det skulle komma upp någon felmeddelande i check control ang detta. Säker på att det inte står "fuel reserve"? Annars kanske läge att läsa felkoder på BMW eller byta bräsnlefilter.

Brake pad wear indicator: Dina bromsbelägg är slitna. Se Idriven för exakt status.

Märkligt att du inte fick hjälp på din BMW-verkstad med något så enkelt.
Os
10
Oskar Gydell
BMW E61 530ia 272 HK
Tack!

Kollar man i datorn när bromsarna ska servas/bytas är det mer än 1000 mil?!

Jag vet om att det har varit problem med insprutet på faceliften. Men detta är bytt på min bil inkl filter för ca 2000 mil sedan.

Men inget som säger att det inte kan vara detta igen?! Den hackar även lite vid kallstarter. så har haft mina aningar.

Men den får väl lämnas in och kollas. Bilfirman får ju stå för den biten. är ju fel som funnits på bilen sedan innan. (kanske inte bromsarna)

tack ska du har
Os
10
Oskar Gydell
BMW E61 530ia 272 HK
Epsilon - Tack!

Jo det står Fuel pump faktiskt. Inget som märks när man gasar eller något.. dock lite irriterande då något kan va fel.

Ja bromsarna kan man ju byta enkelt.

Den dricker mer olja än normalt också, dock med den tunna oljan som de hällde i vid oljeservicen för 1000 mil sedan. 1 liter /100 mil

Så det kanske hänger ihop?!

Tack för svaret :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.