AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
935

Ny 523i 1997 ägare med några frågor

Al
2
Alexus1
Bmw 523i 1997
Hejsan har problem med mitt halvljus står alldeles för lågt. Har sökt runt samt kollat på strålkastarna och konstaterat att vänstra lamphållarna dinglar fritt i huset=trasiga justerskruvar. Har kollat på mektipset "byte justerskruvar" men blir inte klok gäller detta alla strålkastare utav e39 serien? Jag har ju ingen automatisk höjdjustering det enda som finns är ju den manuella inne på instrumentbrädan vid körning med tung last eller släp, den är för övrigt helt död men det beror på att förra ägaren valt att koppla bort kontakterna framme på lyktorna antagligen för att skruvarna är knäckta hoppas jag iaf. Men kan jag beställa pinnarna som beskrivs i mektipset och förvänta mig att det ska se ut som på bilderna och att det funkar att byta dom? Ska även passa på att polera upp strålkastarna nu när dom ändå ska bort så helgen är räddad... jag hoppas pinnarna är lagervara hos Bmw sverige så man slipper vänta 14dagar dock

Hoppas på lite svar, kommer säkert fler frågor längst vägen! MVH Alexander

Random guy with Bmw heart
Al
2
Alexus1
Bmw 523i 1997
Svar funnet blev nog lite yr efter allt läsande igår kväll med facelift xenonlampor automatisk höjd justering m.m. delar fanns hemma hos min bmw handlare till det eminenta priset av 400kr!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.