|
|
|
|---|---|
|
Jag tycker att jag har lite dålig kupevärme i min 320i-06 N46. Så jag undrar var termostaten sitter (är det den som sitter på vänster sida under grenrören)? Och är det bökigt att byta den? Hur luftar man systemet efteråt? | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har ju samma motor i min E87 120i. Och det ska stämma att termostaten sitter på *HÖGER* sida nedanför grenrören. Termostaten sitter i locket till termostathuset som i sin tur sitter fast på vattenpumpen som i sin tur sitter ihopmonterad tillsammans med styrservopumpen. Länk Hur bökigt det är har jag ingen erfarenhet eller uppfattning om. Vill dock minnas att man skulle skruva bort vattenpump och styrservopump som en enda enhet från blocket (och sedan skruva bort vattenpumpen och lämna kvar styrservopumpen orörd). Ska leta upp instruktionerna. |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Behöver inte alls skruva bort vattenpump eller dylikt verkar det som. Här är BMW's instruktioner för byte av termostathus (hur mycket utrymme det finns att göra detta vet jag inte men i intruktionerna så ka det gå genom att bara ta bort locket till termostathuset vilket ser ut som en relativt enkelt och smärtfri operation) Länk Här är instruktionerna för att lufta systemet Länk |
|
Tack och bock! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.