|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska försöka hålla det kort. Köpte en bil i mars-ish, den hade stått sen dec (han har dock kört den ibland för att den ska rulla), 50m efter köpet tänds motorlampan, den går dock som vanligt, men läser felkoden och jag har för mig att den klagar på "Camshaft sensor outlet", vi nollställer den och motorlampan förblir släckt.. Tills nu.. Jag har märkt att bilen haft en tomgång som inte är lika silkesmjuk emellanåt.. När den var "omjuk" en gång tändes lampan.. men den släcktes efter ett tag.. Idag dock verkade bilen gå på 5 cylindrar en kort bit på vägen till jobbet, det slutade men motorlampan tändes.. Jag bytte tändstift och lampan släcktes efter ett tag.. Felkoderna som fanns då pratade om misständningar togs bort av mig och jag körde ett par mil till för att göra en avläsning igen.. Å här är jag nu, felkoderna om misständningarna är borta, men ett larm uppenbarade sig. "18 - Signal Camshaft Sensor Outlet", se skärmdump: Länk Nu kommer vi till huvudfrågan, då det står att det hänt 1 gång under min resa på cirka 40 minuter, ska man bry sig om det och byta sensorn var den nu sitter, eller ska det bli en viss mängd av tillfällen då det händer innan man ska bry sig om det? Jag har även startat en annan tråd ang. diagnosprogrammet för att lära mig mer om det, men det ska inte tas här :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.