|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 320d Xdrive som jag just tagit ut. I den har jag Radio Professional med AUX och USB input i mittkonsolen. Min tanke är att installera en iPad Mini Retina för att använda dels som GPS och dels som musikspelare. Ljudöverföring och styrning etc fungerar kalas via USB-porten. Problemet är laddningen. Den får för lite ström den här vägen. Har ni tankar och ideér eller lösningar på hur man kan göra för att komma runt det här och ge den tillräckligt mycket ström samtidigt som man använder den via radion enligt beskrivet ovan. Jag har idag testat med följande kabel ifrån Kjell&Co men den fungerade tyvärr inte. Länk Kan jag bygga någon egen liknande kabel med 12v cigguttag? Addera ström till USB porten i mittkonsolen utan att riskera problem? Tar tacksamt emot alla ideér och hjälp rörande detta! /C | |
|
Då får jag gratulera till bilen, jag hämtade ut min 320 xdt idag och har också lite funderingar på hur jag bäst får till ljudet, har också Radio Prof. Antar att det är för svag strömstyrka i usb-porten för att den ska ladda, jag tror inte att det beror på kabeln. Misstänker att det inte går att köra strömmating från cigguttaget kombinerat med att använda usb-interface med en splitkabel, tyvärr. Men rätta mig gärna någon om jag har fel. /Anders |
|
|
Borde tillägga att jag främst vill köra Spotify och visst går det via aux ingången men jag skulle vilja använda usb-gränssnittet för att växla låtar med iDrive men det funkar i varje fall inte med min android (Samsumg S4), där får man bara upp 'standard' spelaren i mobilen. Har en gammal iPod touch som jag ska testa med imorgon. |
|
|
Jag får allting att fungera styrmässigt, det handlar bara om att lösa laddningen. Antingen "klipper" man ju +5VDC på USB kontakten i mittkonsolen och kopplar in sig på någonting annat så det kommer på mer ström eller också handlar det ju om att bygga någon form av USB splitt där man har en hane som är dataöverföringen och en annan hane alt. cigguttag som är strömförsörjningen och klarar av att ge de 2,1 ampere som iPad mini i det här fallet kräver. Någon med kunskap om bil el eller har andra tankar får gärna vägleda mig lite här. |
|
| Låter ju som du har en lösning på gång, borde väl gå att hijacka strömförsörjningen i USB som du beskriver. Kör du Spotify via USB gränssnittet? | |
|
Absolut, jag tror det men vill vara säker på att jag inte förstör någonting. Tanken är att köra Spotify via USB gränsnittet och det lilla jag har hunnit pröva så går det utmärkt. Både låttitlar, albumcover etc följer med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.