|
|
|
|---|---|
|
Mitt larm går igång då jag har kupévärmaren igång. Hur stänger jag av kupésensorn? | |
| Brukar funka genom att klicka två gånger på låsknappen när du larmar. RTFM'a lite så hittar du :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Trycker man en gång till efter man låst och håller inne knappen så tänds blinken en gång till och slocknar och börjar blinka igen, samtidigt kan jag höra att nått händer i bilen. Vill inte heller väcka grannarna 4 på morgonen :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack Hasso, det fungerade kalas. Lus, kanske är blind men hittade inte detta i manualen. |
|
|
Jag har också råkat ut för detta i veckan. Med kupésensorn avstängd fungerar det kanon. Blev hypernervös då det hände o trodde att bilen typ brann... :-) Hade en volvo innan och den löste aldrig ut så BMW-larmet är klart känsligare... |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vi har VW Passater på jobbet de löser också ut för kupevärmare har vi noterat :) Sedan kan kanske bero på vilken typ av kupevärmare man har. Jag har en sådan där liten rackare som blåser på med höga varv så jag gissar att den skulle störa larmet. har inte testat utan att inte avaktivera kupeskyddet, men lär väl glömma det nångång :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Min löser inte ut larmet iaf, vill bara informera om det, den sitter under handskfacket. | |
|
Hasso - hur har ni löst det med Passaterna du skriver om? Har en kompis som har precis det problemet med en Passat. BMW 4ever |
|
Storfoten. På samma sätt som på BMW stänga av kupesensorn ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.