AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.774

"Plastlocket" ovanpå motorn ger oljud, F11 520d

Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Ja aldrig blir man då mer varse att det är en fyrcylindrig motor än när man lyfter på motorhuven till av ej fullvarm 520d :)

Eftersom min F31:a (320d, samma motor) inte slamrar plast undrar jag om det är ett vanligt problem?

Hela plastkåpan vibrerar kraftigt och ger ifrån sig ett dovt smattrande ljud. Varvtal ca 700. Ökar jag till närmare 900 så försvinner det.

Tänkte bara kolla om någon har erfarenhet av det innan jag snackar med verkstaden. Den har gått ca 600 mil och det är ett mirakel att dom vibrationerna inte märks i bilen! :)
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Så nu har du alltså 2st kombi? Grattis matchande färger samt båda med M-sport nice !
Mo
89
Mossbo
i3s
MB GLC
Det är fel!
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
dum fråga men sitter kåpan som den ska? plocka av den och tryck fast den igen så löser det kanske problemet.
au
2
augusti
520dA-15 F11
Har samma på min med plastkåpan. Vibrerar och låter på tomgång men håller man på den så tystnar den något. Får för mig att den låter in i kupén vid tomgång.
Mi
1.167
Micleg
Dom tog loss den och satte dit den igen på verkstaden. Är det svårt att göra? Tror det blev bättre nu.

En annan grej, vindrutespolningen på förarsidan är väldigt klen. Två strålar som på E4:an inte orkar särskilt långt upp. Brukar det vara så?
Mi
1.167
Micleg
jonte520d, ja lite pajasvaning på att ha två så lika bilar men det var inte mycket att göra... testade en spacegrå också men den var sämre utrustad och jag hade en spacegrå förut och det kändes sådär att köpa. Vitt kändes trots allt fräschare på en m-sport och så ville jag ha multifunktionsdisplayen :)

Men nu ska jag snart växla över till F31:an så får sambon köra 520d:n som tidigare. saknar HUD, rattvärme och Stop & Go.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.