|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har alltså problem med värmen i kupén. Kylsystemet var mer eller mindre helt tömt pga att motorn varit ur bilen. Luftade som jag brukade lufta mina e34:or - Fyllde på i expansionskärlet och pumpade på slangarna. - Hissade upp nosen på bilen med en höglyftande domkraft så kärlet kommer upp högt. - Startade bilen, lät den komma upp i temp. - Luftade med luftskruven på kylet stötvis. - Lät motorn kallna. - Fyllde på vätska till rätt nivå - Gjorde om hela proceduren igen Trots detta (som alltid fungerat i mina e34:or) så kommer det bara ljummen luft ur utblåsen vid rutan. Jag har i samma veva satt dit en helt ny vattenpump, dock ingen ny termostat. Vet heller inte om den är i bra skick, motorn har stått länge oanvänd, vet bara att motorn inte blir överhettad. Det satt en "tillsattsvattenpump" som det kallas på realoem, den fungerade inte. Läste i en tråd att det ska fungera utan den så jag tog bort den. Läste även att vissa sätter slangarna fel, men jag har följt som det står på realoem så det ska inte vara fel. Verkar som om det inte vill gå in vatten i värmepaketet? Kom gärna med råd och tips!! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.