|
|
|
|---|---|
|
Min fars 735 har problem med ljuset. Parkeringsljus fram och bakljusen försvinner lite då och då, ibland lyser bara höger sida (både fram och bak). Jag gissar att felet ligger i ljusomkopplaren och undrar om det finns någon som har en sådan (tex efter byte till halvljusautomatik). På min fars omkopplare står det 38813700. Någon i Malmötrakten eller Laholmsområdet som har en sådan liggande? MVH Pontus 0733-264426 | |
|
Hej, Tyska (mellaneuropeiska) bilar har ju inte sällan en sådan där P-ljuständning, som regleras via blinkeromkopplaren. D v s står man parkerad på höger sida, tänder man m h a både ljuskontakten och blinkerspaken endast vänster P-ljus (för att spara batteri, antar jag). Jag är inte alls säker på att detta gäller din fars e32, men vill ändå flagga för att det kanske inte bara/alls handlar om ljuskontakten. /Lennart |
|
|
Tack för tipset. Jag har kollat denna funktionen och det är inte det som är problemet. Jag hoppas på ljusknappen :-) |
|
|
LKM eller relä beroende på årsmodell: Länk |
|
|
Senapsrelät! Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vet inte om detta är problemet på din fars vagn , men när jag hade borta mitt högra halvljus så var det LKM boxen som var defekt, 400kr senare så hade jag köpt en begagnad LKM box på skroten o då var det löst.. Du har fått bra tips redan, så antagligen antingen "senapsreläet"(också bytt detta relä på min, kostade om jag inte minns fel några hundralappar på BMW) eller LKM boxen.. OBS! Nu svär jag inte på att det är detta som är ditt problem iom att din fars vagns felsymptom skiljer en del från bl.a. mina erf., men iaf.. Mvh Janne. |
|
|
Senapsrelät var boven :-) En omlödning av alla kontaktpunkter (inga synliga fellödningar) och allt small igång som det var menat. Stort tack till alla för den fantastiska hjälpen :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.