|
|
|
|---|---|
|
Jaha, nu när Tesla säljer bilar som bara den, i grannlandet Norge, hur många år tar det innan de normala BMW bilarna erbjuds som laddhybrid? Jag hade kunnat tänka mig en 535D med laddhybrid och ett mycket lågt förmånsvärde. De lösningar BMW har fram tills nu känns inte särskilt intelligenta om vi undantar i3 och i8. Jag chansar på att vi har det inom två år. | |
|
Är inte deras "ActiveHybrid" tillräckligt nära vad du söker? 535i+elmotor = kärlek Länk |
|
|
Jag har tänkt samma sak. Hade 3GT funnits som laddhybrid hade jag förmodligen valt den före alla andra alternativ. Om den inte hade varit ruskigt dyr förstås. "BMW six appeal" |
|
| Nej, finns inga skäl att köpa den, samma förbrukning och samma förmånsvärde som en vanlig 535i. | |
| Det betyder iofs inte att det inte finns några skäl att köpa den.. | |
|
Ja, det vore ju trevligt om BMW släppte en plug-in hybrid. Har provkört Volvos och konceptet gav mersmak. Kunde smyga runt inne i Stockholm på el och sen på vägen upp mot Uppsala så tog det såklart slut på el, men då kicka ju dieselmotorn igång automatiskt. Blir lite av en sport att köra så mycket som möjligt på el, vilket är bra både för ekonomin och miljön, om bilen redan är införskaffad. __________ Mvh Grelle |
|
|
Mitsubishi Outlander kommer snart som laddhybrid. Den verkar inte bli så fasligt dyr. En liknande X1 eller X3 så hade jag inte haft så svårt att välja nu när X3an snart blir 3 år. "BMW six appeal" |
|
| Mitsubishi har lyckats i alla fall. En bil för nästan 500.000 som har ett förmånvärde på 1900:-. Om BMW hade lyckats med detta skulle ex X5 blir högintressant. | |
|
X5 som laddhybrid är på gång, läs mer här: Länk G11 (nästa generation 7-serie) kommer antagligen att väga förhållandevis lite tack vare implementering av lättviktsteknologi som t.ex. kolfiberarmerad plast. Låg vikt tillsammans med modern hybridteknik kan göra modellen mycket intressant. För övrigt tror jag att BMW:s samarbete med Toyota kommer att resultera i hybridteknik även bland BMW:s billigare modeller. |
|
|
BMW:s säljchef Ian Robertson har bekräftat att framtida BMW kommer ha möjlighet att köra på el. Hur mycket får vi väl se - antagligen ger nya 7:an en fingervisning. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Narv: Ja, ska man överleva på marknaden så kommer det givetvis behövas pluginhybrider som inte ser helt knasiga ut även hos BMW. Det känns nästan som ett onödigt uttalande :) Säg att ex MB och Audi kommer med sina normala bilar som laddhybrider, då blir extrakostnaden för att köra BMW väldigt svårt att motivera för tjänstebilsförare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.