|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har problem med en E92 325i Coupe Automat. Bilen verkar inte ha någon effekt förlust och kor annars helt normalt, men nar jag star pa rodljud i 'drive' sa dippar ibland varvmätaren till och hela bilen skakar till riktigt ordentligt. Nar jag forst fragade hos BMW tyckte dom att det var dalilg bensin kvalité och att jag skulle vanta och se om det blev battre. Symptomen hande sa sallan att jag fortsatte kora i over 10 manader och 10 000km , men nyligen blev det varre. Bilen skakade ibland till 5-6 ganger pa rodljud och slutligen kom den orange fargade check engine ikonen pa. Tog in bilen for service och reparation i fredags och dom konstaterade felmedelande som tyckte att 'VANOS Solenoids' skulle bytas ut. Bada tva byttes. Direkt nar jag satte mig i bilen for att kora hem upptäckte jag att felet fortfarande kvarstod. Bilen skakade till 2-3 ganger. Efter det har jag kort den ben bade lördag och sondag och bara upplevt en eller tva mindre 'jerks' . Sa den gar betydligt battre an innan. Nagra gissningar pa vad detta kan vara ? Kanns surt att ha betalat for VANOS bytet utan att symptomen blivit 100% atgardade. Hittade någon pa ett amerikansk forum med samma/liknande problem: Länk | |
|
Hej! hade liknade på min, den ville driva framåt när du stod still i D, och nästan dog när du bromsade in för stop, det visade sig att det var ventilpaketet i lådan som var kasst, fick det bytat + olja för 12500kr nu växlar den perfekt . |
|
|
N52- eller N53-motor? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik: Maste vara en N52 Peter: Det kanns inte som den vill driva framat. Skakar till ungf som vad jag inbillar mig en 'misfire' later som. Rev nalen dippar till lite gran men bara någon millimeter. Man hor ljudet och kanner vibrationen i hela bilen. Problemet verkar 'nästan' atgardat efter VANOS bytet. Nu hander det dels mer sallan men också mycket tystare och lindrigare skakning. Har inte lyckats återskapa symptomen alls nar AC'n ar av ... korde till och fran jobbet i tung trafik (massa rodljud och stop) utan AC och inte en endaste hicka. Satte pa AC'n och fick en liten skakning 10 minuter senare pa nasta rodljus. |
|
|
Snoo; Bor du i Malmö området kontakta Need for Speed, så kanske Tobbe kan hjälpa dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.