|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle ut o köra tidigare och upptäckte att ABS-lampan och en till lampa som består av en triangel med ett utropstecken i och en pil runt hade tändits. Även parkeringsbromslampan lyser fast den inte är åtdragen. Och i samma veva slutade hastighetsmätaren, soppaförbrukningsmätaren och trippmätaren att funka. Någon som vet vad som har hänt? | |
|
Vänstra bakre abs-givaren har lagt av! Det är rätt vanligt fel och det finns många trådar om detta problem. Relativt enkelt att byta själv, men räkna med att behöva borra/mejsla bort den gamla givaren pga rost som klämmer fast givaren i hålet - var försiktig så du inte borrar/mejslar för långt ner och skadar abs-kransen som sitter under givaren! Vill du slippa byta igen om ett litet tag - satsa på OEM-kvalitet (typ Bosch, Siemens eller liknande), för kinatillverkade no-namegivare kan vara kassa redan när de är nya. Jag köpte en no-name-givare och behövde byta den igen redan efter en vecka och därefter höll nästa givare (som jag fick vid reklamation) lite mer än ett år innan den gav upp... Bra givare för bra priser köper du via Tyskland, Frankrike eller annat land i EU via internetpostorder - t ex. mister-auto.se Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för det snabba svaret ! | |
|
Skulle du behöva Doctor, så har jag sprillans nya bak till din. Maila om du är intresserad, så kan jag skicka till dig. niklasrydberg@bahnhof.se |
|
| Clintan hur många har du? | |
| 2 stycken sprillans nya | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.