|
|
|
|---|---|
|
Har i dag en 3.5 -89 motor med manuell låda, vill så småningom byta till M5 3.8 motorn, men behålla växellådan (pga specialtillverkad kardan, utväxling mm). Går det?? Min nuvarande Koppling och låda borde hålla, eftersom bilen endast väger 1100 körklar. Hur gör man med elsystemet till motorn kontra instrumentering etc, passar det rakt av?? Andra idéeratt få mer effekt är att antingen hänga på kompressor/turbo, eller köpa en gammal 745-motor och fixa i ordning. Själv tror jag nog ändå att 3.8-motorn är det bästa alternativet. | |
|
thom: Växellådan kan du utan problem behålla men kopplingen bör du absolut ta från M5:an Vad menar du med specialtillverkad kardan å utväxling?? och hur har du lyckats banta bilen till 1100???? min väger 1200 och jag har plasthuvar både fram å bak dessutom plastrutor och all inredning utrensad,värmepaket och fläktar är borta åxå,endast 2 lätta rallystolar finns kvar i kupen och instrumentpanelen. jaa du...elsystemet passar inte rakt av där blir det till att tänka till en hel del hmm...mitt råd är att skaffa ett elschema till motorstyrningen för M5 motorer det underlättar!!! Helt klart ska du välja alternativet M5 motor även dom går ju att överladda om du skulle vilja ha mer effekt i framtiden,själv ska jag sätta kompressor på min nu i vinter |
|
|
det jag tänkt stoppa motorn i är ingen BMW utan en amatörbyggd bil, till vilken jag skrotat min 535:a från -89. Håller på att försöka få till en Viper GTS replica. Egentillverkad ram, kaross etc vilket ger hyfsat låg vikt. Se hemsida Länk eller med builders på slutet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.