|
|
|
|---|---|
Oliver |
Är det likadana bromsklossar på IX:en som på vanliga 325:an?? Var inte tänkt å köpa orginal men Biltema och övriga skrotförsäljare skriver ``ej ix´´ på vanliga 325:ans klossar i katalogerna. Måste även byta torkarmotor, är den också annorlunda? |
|
Torkarmotorn är samma. Vad gäller bromsbeläggen kan de skilja, men jag tvivlar. Jag köpte själv piratbelägg (Ferrodo) och de passade. Oken är annorlunda på iX:en men skivorna är samma. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
frazze |
Oliver Twist: Förlåt skämtet jag slant...När jag byggde om bakvagnen på min gamla 320i (trumbromsar orig) ville tuffa till den lite..med skivbromsar bak....i samband med det bytet.......så monterade jag bromsok i från en 325ix-89:a och till dessa ok använder jag mig an 325 belägg..inga problem. frazze |
|
Bak sitter exakt samma bromsar på iX som på 2wd 325 (exakt samma bakvagn rakt igenom, endast viscodiffbromsen skiljer). Det är fram oken skiljer. Men jag tror som sagt inte att beläggen skiljer. Vet ej helt säkert, dock. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
ixen |
På touringen är det vent. skivor bak. kan vara bra att veta om man vill uppgradera sina E30 skivbromsar Kostar ifs. 500:- st. men det är samma belägg. Stefan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.