|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag har en 328 som jag skulle behöva hjälp med att fixa ja det mesta vad det gäller cabben. Det elektriska är bort kopplat och man får köra ner cabben manuelt just nu, och jag känner att jag vill ha det fungerande som det var tänkt från början. Så vet någon här om det finns någon i östergötland som fixar sånt här? egna erfarenheter osv? Tack på förhand! | |
|
Utgår från att det är en E36... 1: Man skall inte-inte aldrig-aldrig köra nercabbat om den elektriska manövreringen INTE fungerar. Varför? Jo av den enkla anledningen att cab-luckan låses INTE i nedcabbat läge, med andra ord så kan (fart)vinden ta tag i den så luckan blåser upp, kan sluta riktigt illa... 2: När elektroniken "felar" är det ofta rätt "enkla fel. Börjad med att kolla så batteripolerna sitter på ordentligt. Kolla sedan microbrytaren vid bagerumslåset (i koffertluckan). Om den inte ger signal om "stängd baklucka" så kommer manövreringen INTE fungera. Det finns fler sensorer än denna... |
|
|
Har du (eller någon annan) dragit i nödutlösningsspaken under baksätet? Då frigörs cabmotorerna och måste lyftas tillbaka i rätt läge - sök här på forumet så hittar du säkert hur man gör. Spaken frigör motorernas drivnnig av cabben upp och ner. har du otur har de hamnat i osynk och måste initieras men även det finns beskrivningar på här om du söker. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.