|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Kan inte någon ta lite bilder på vad ni gör? Skulle vara soligt att se hur det ser ut. RWD? Ja tack! |
|
|
Bilder finns. Dock ej på webben (är ju IT handikappad...). Maila så skickar jag. Kiip Spiiding! |
|
markus00 |
Skulle du kunna skicka till mig med markus00@telia.com //Markus <----------------------------- Min bil: Länk |
|
Jag vill också ha bilder: harri@koping.net Tack på förhand :) |
|
|
Här kan ni se skilnaden: Länk I detta fallet är det en helt nytillverkad spak. Det man gör med orginalspaken är att man kapar under kulan å förlänger, desto längre under kulan desto kortare slag på spaken. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Men som sagts tidigare så säljs den även här: Länk //Ticco www.ticco.com |
|
| ...eller så kapar man själva växelspaken då den är jättelång i E30 :) | |
| Att kapa spaken är inte samma sak. Det gör ju bara spaken kortare, men växellägena är fortfarande lika långt isär. Spaken kan fortfarande se standard ut fast med väldigt korta lägen, då hamnar den i bekväm höjd + att lådan är superkort och skön... Det är det som är det roligaste. | |
Henrik535 |
Nån som vet om principen är samma på min 535 - 89? |
|
johankihl: Jotack jag vet det. Lite hjärndött bakfylleinlägg innan, men om jag sätter short shift på bilen kommer nog även knoppen att sänkas. Vill ha ner den längre ner eftersom den nu känns lite för lång. Design; javisst, men det är känslan som gör bilen. |
|
|
Spiidfriik: Du har inte bilderna kvar och känner för att skicka dem till mig oxå? (eller nån annan som har bilderna) Mvh /Carl |
|
|
Vet inte om du har missat länken ovanför: Länk Du ska kapa orginalet under kulan å förlänga. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco Passar E30 short-shiften som NFS säljer till E28:orna ? och hur mycke längre är den ? 20mm ? ____________________________________________ Länk KÖPES: Länk |
|
|
Ingen aning! //Ticco www.ticco.com |
|
|
wrath Spaken från en M3 E36 ska passa på E28:an. Ta en titt på de här sidorna: Länk Länk |
|
|
Ni som vill ha bilder av mitt short-shift måste maila mej. Kiip Spiiding! |
|
|
avn >> Den första länken beskriver killen att han byter halva växellådan ser det ut som , men på den andra länken verkar han bara byta själva pinnen ! nån som är bättre på engelska än mig som kan förklara ? :) ____________________________________________ Länk KÖPES: Länk |
|
|
Han byter inte ut halva växellådan. Han byter bara ut fyra delar :) Det han skriver om mer är att man ska byta fler delar om man vill bli av med slappheten i spaken. Här kan du se en bild på vilka delar som han byter ut (jag tror att bilden beskriver hur det ser ut på en E36:a): Länk Här är en lite större bild: Länk Här är en bra beskrivning på hur man byter ut växelspaken på en E36:a (principen borde vara densamma för andra modeller också): Länk Jag har inte bytt min växelspak än men jag ska göra det i vinter. /Anders |
|
|
Nu ska vi se om jag förstått det här rätt? Med andra ord är det dom här 4 sakerna jag behöver för att få en Short-Shift på min BMW 518i e28 eller den kommande bilen M535i e28 (spelar årmodell nån roll?) (nr.2 på bilden) Bush Bearing 25 11 1 221 822 (1st) (nr.5 på bilden) Shift Lever 25 11 2 228 384 (1st) (nr.10 på bilden) Spacer Ring 25 11 1 220 439 (4st) (nr.11 på bilden) Circlip 25 11 1 220 379 (2st) och nummrerna efter beskrivningen är det beställningsnummer ? och är det samma bestälningsnummer i Sverige som i överiga länder hoppas jag ? MvH Göran MvH Göran ____________________________________________ Länk KÖPES: Länk |
|
|
wrath: För att få shortshift behöver du en ny spak alt. förlänga originalspaken. Länk Mig veterligen behöver du inte byta nämnda delar, det kan väl dock vara lämpligt om man ändå har möjlighet då de säkert är slitna efter ett antal år i tjänst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.