|
|
|
|---|---|
|
Vad måste man göra när man byter airbags? Har satt dit kuddar med samma modellnr och en beg modul med samma modellnr som orginal. Fick fler felkoder nu än med smällda airbags och tllhörande airbagmodul. Någon som har koll på hur man går till väga vid installation av airbags samt modul? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det rekommenderade sättet att byta airbags är att först koppla bort batteriet (lossa negativa kabeln och se till att den inte kan röra batteripolen). Låt bilen stå i typ 15 min för att vara på den säkra sidan att all lagrad energi har dränerats. Skruva bort gammal airbag, skruva dit ny airbag. Sät på batterikabeln. Slår du på tändningen med en airbag urkopplad registreras omedelbart en felkod (och airbag-lampan börjar lysa) och detta försvinner inte förräns man gått in och nollställt dessa felkoder. Varför hade du felkoder innan och varför bytte du airbags? |
|
Utlöste tre airbags på vänster sida när jag körde emot en refug. Har bytt airbagsen samt modulen för att bli av med crashdatan. Nu undrar jag om någon vet hur man kodar in den nya modulen med airbagsen? |
|
|
Jag vet.. Om du lämnar den till BMW så kommer de inte att kunna använda den begagnade. Dom kan endast programmera nya moduler. |
|
|
Bmw är nog de sista jag går till....kostar lika mycket som bilen är värd(halvfösäkrad) Det går att lösa själv. Ingen som gjort detta? |
|
| Jag har. Det går! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.