AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.470

Hur ser GTn ut med takbox?

Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
Någon av er som vet hur GTn ser ut med takbox på? Har själv en Thule Dynamic 900 som ska på. Hade varit kul att se hur det kommer se ut på förhand.
kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
kommer att se för bedrövligt ut!! finns ingen bil som ser bra ut med takbox!!Bara min åsikt! Men man har väl inte takbox för att det ska se bra ut eller??

Klabbarparn
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Visst can det se coolt ut med takbox (men kanske inte snyggt)
Ingen GT dock, men kunde inte låta bli att posta länkarna nedan.
Länk

Länk

Al
149
AlpineProphet
Sa aldrig att jag skulle ha takbox för att det ser bra ut... Snarare fundersam över om bakluckan kommer att kunna öppna fullt samt vart fästpunkterna sitter och vart boxen hamnar på taket... Utseendet kan ju variera från bil till bil likväl, men det är av sekundärt intresse.

Får låna en och montera helt enkelt...
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Klabbarparn: Jodå visst finns det bilar som ser bra ut i takbox =)

Länk
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Scrolla ner en bit så ser du
Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag har precis fått hem lastbågarna men har inte provat att montera dem ännu. Infästningspunkterna i taket sitter ungefär med 70 cm avstånd. Ganska kort med andra ord. Dessutom lär boxen behöva sitta långt fram för att bakluckan ska gå att öppna.

Det kan förmodligen komma att se lite lustigt ut. Ungefär som på 5GT i pwe:s länk ovan.

"BMW six appeal"
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Edit: pew:s länk (sorry)

"BMW six appeal"
kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Jopovic! Säga vad man vill,men snyggt är det ju inte!!Det är vad jag tycker!! Bilen är dock jäkla läcker! ( utan box )!!

Klabbarparn
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
700mm mellan infästningarna är standard på de flesta bilar.

Du har en hel del utrymme att justera på i boxen så sätt den så långt bak du kan när luckan är öppen.
Det finns en bild med F31 i länken. Men boxen sitter ganska långt fram där också.
Eller köp en kortare box om du inte ska ha längdskidor den.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Förlåt, en GT har du ju...
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
pew: Jag har i stort sett bara kört taxbox med touring innan och då har jag haft upp emot 100 cm mellan bågarna. Därför tycker jag att 70 cm verkar kort. I vilket fall som helst är det inte mycket att göra åt. Ska skidorna med får boxen sitta på. Hur det än ser ut.

"BMW six appeal"
Al
149
AlpineProphet
Bood: Vore ju perfekt om du har möjlighet att montera på dina bågar med box och posta en bild eller två

Jo, man åker ju inte runt med box för att det är snyggt eller kul direkt, utan det är för skidorna som man drar runt på till och från längdspåret, slalombacken och fjällen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.