AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
874

Stora problem! Bränslesystemet...

bu
43
bumbi
320i -83 e30
Nu går fanskapet inte längre =)

om det är någon som kan komma med nåt bra förslag, vad som helst så vore jag tacksam! Ok, det är en 320i (E30) -83, allting började med att en morgon när jag va på väg till jobbet så kände jag bensinlukt i hela bilen, när jag kom fram så droppade/rann det bensin precis vid bensinpumpen framför vänster bakhjul (elpump) det såg ut som om dropparna kom från det lilla "tefatet" som sitter precis där (rund grej med två slanganslutningar i var ände, hål rätt igenom) Bilen gick som skit, upp o ner hela tiden...

Så, det slutade iaf droppa sen och när jag skulle hem så kom det ingen bensin alls ut, bara lukt, men bensinpumpen började surra och vina och hade sig!
Så jag har bytt bensinfiltret nu, och när jag drog igång så började det spruta bensin precis i ett likadant tefat uppe vid motorn, det tefatet som sitter efter slangen direkt från filtret! så tog bort den o körde slang rätt igenom!

Nu: har bytt stift (igensotade), beställt ny insugningsdamask (tejpad) ska byta packningen mellan grenrör och främre avgasrör (läcker som satan) Funderar på ny bensinpump såklart men det kostar ju en del, ska iaf byta ut alla tefat snarast!

Nu går bilen skit, man startar upp och den morrar och har sig, går inte alls rent! MEN om man rycker bort en vakumslang som går till en liten rund grej precis ovanför spridarna, då går motorn upp i 1100rpm och går riktigt fint asså! men sitter den kvar så går motorn hyffsat så länge som bensinpumpen för ett jäkla liv, sen tystnar pumpen sakta (verkar gå som den ska) och motorn går sämre och sämre och dör helt till sist!!

Jag vettefan! Kan inte alls nåt men det verkar ju onekligen vara nåt med att den inte får bränsle, bränslepumpen! Stopp i returledning sa nån...?
nån som bara har nån fundering??
Helt knäppt, allt detta kom på en gång ungefär!

Jaja, lite mkt att läsa kanske =) ville dela med mig, orkar nån svara så varsågod!

/bumbi

"Det finns bilar och det finns BMW..."
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Låter som du behöver en ny pump.

hjorten
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hur går det?

-----------------------
Min E30:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.