|
|
|
|---|---|
|
hej, min 535d e61 -05 klickar när jag försöker starta den? har försökt med starthjälp och provat ladda batteriet! kommer inte upp nån felkod eller liknande. tack på förhand! | |
|
om du säger att den klickar så tänker jag direkt på startmotorn el bränslepumpen. Kollat säkringar? gör det först och om alla är hela så skulle jag prova att rulla igång bilen om du har en backe i närheten, förutsatt att det inte är en automat dvs. |
|
| Tändningslåset? | |
| har inte kollat några säkringar för jag hittar inget säkringsschema!? känner på startmotorn när jag försöker starta och då klickar det i den! men förra ägaren bytte startmotor och batteri för typ 2 år sedan! | |
| Testa stoppa i ett annat batteri först. Högst troligast att det är batteriet. Den kan vara så kass att det inte hjälper med start kablar. | |
|
Hade exakt detta fel. Lät som batteriet var slut. Klickade bara till. Körde med dubbla startkablar, ingen skillnad. Visade sig att kolen i startmotorn var slut, och detta hade förstört kollektorn på motorn. Råkade ha en beggad liggandes så den åkte på. Nu funkar allt kanon. Nu vet jag inte hur det ser ut på en diesel. men på min 525i gick det att byta underifrån. Dock trångt som faen. övrebulten kan man komma åt mellan motor och torpedvägg med dubbla blocknycklar för att orka dra loss den. Mvh Eric |
|
| Inge fel på startmotorn eller batteri! Har bytt båda! | |
|
Har du bytt båda nu? Eller för två år sedan... Om batteriet är friskt så återstår bara kablaget fram till startmotorns solenoid. Det har förekommit avbrott/oxid i den grova pluskabeln. Man får mäta ända framme på startmotorn anslutningar när en medhjälpare vrider på startnyckeln. Har du minst 11-12V ända fram på startmotorn, alltså EFTER solenoiden när man vrider till startläget så återstår endast kol eller kollektor, möjligen avbrott i lindningar eller anslutningar inne i startmotorn. FP |
|
| har bytt batteriet nu och tog bort startmotorn å lämnade in den till en riktigt kunnig elgubbe här i byn men han sa att den var som ny! ska kolla om det är nå kabelbrott ikväll! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.