|
|
|
|---|---|
|
När jag kollar efter nya fjädrar till min bil så ser jag att det varierar vilket produktnummer som dyker upp i web-butiken. I mitt tillfälle får jag ibland 33533413081, och ibland slutar nummeret på 079 i stället för på 081. Är det samma fjäder, eller är det skillnad på produkt, någon som vet? Kanske verkar petig, och det är jag nog, men letar som en galen efter lite mjukare fjädrar till min järnsäng. Så sedan min bil enligt tidigare ägares kvitto har fått 081-fjädrarna så kanske 079-fjädrarna är lite softare...:) Generellt sett så borde väl inte samma produkt finnas med olika produktnummer? | |
|
Nej, men just fjädrarna anpassas utifrån bilens specifika utrustning. När du beställer fjädrar hos BMW, skall de fylla i ett "elektroniskt protokoll" där man kryssar i uppgifter om utrustning som t ex. Automatlåda, navigator, taklucka etc. Utifrån vad som kryssas i räknar sedan datorn ut exakt vilken fjäder som du skall ha. Köper du "eftermarknadsfjädrar", brukar det vara samma hårdhet oavsett vilken utrustning bilen har. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar, det var interessant! Så då är frågan vilken fjäder av 079 och 081 som är mjukast? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.