|
|
|
|---|---|
|
När jag köpte bilen på bmw i Tyskland En E70 följde det med något typ utav kontroll se bild. Länk Säljarens engelsks var sämst som väntat och när jag fråga vad det är så sa han bara for winter. Nu är vintern här, kan någon vara snäll och förklara för mig vad den gör och hur den funkar? Med vänlig hälsning, mevvan | |
| Ser ut som en kontroll till diesel/beninvärmare. Skönt nu när det är kallt! | |
|
Thomas M: aha:/ haha misstänkte det. Vågade inte pröva utav någon dum anledning.. Vet du kanske hur det funkar ? |
|
| Om det är samma princip som VWs så är det direktstart av dieselvärmare el. dyl. Bör även finnas i din iDrive antar jag, då även med möjlighet till tidsinställd värme.. | |
| Tillägg: Har som sagt bara erfarenhet av VW men om det är liknande så lyser dioden med fast sken om du är inom räckvidd och blinkar om du är för långt bort. | |
| 08976:Okey tack så mycket:) Testade med lysdioden och det stämmer som du säger, får pilla lite på iDriven och försöka få till det med tid inställd, riktigt bra då jag kör tyvärr korta sträckor, bilen gillar inte det alls. | |
| Hej igen! Tänk på att underhållsladda batteriet om du kör korta sträckor samt använder värmaren. Lyckades knäcka mitt två år gamla batteri i en Citron C5 jag hade med värmare. | |
|
Det är fjärrkontrollen till dieselvärmaren. Kolla ifall du fick med en instruktionsbok till värmaren alt. kolla ifall du hittar något i instruktionsboken som följde med bilen. Är boken på tyska, så kontakta din lokala BMW-handlare för att köpa en bok på svenska. |
|
|
Thomas M: Tack för tipset, hade förmodligen aldrig gjort det annars, surt att gå ut till bilen och batteriet är dött.. Bimmer75: Okey får göra det tittade nu och finns bara den vanliga manualen i handsfacket laddade ner den på engelska men hitta inget om värmaren, får ringa till bmw på måndag :) |
|
| Kanske denna manual kan vara till hjälp Länk | |
| FinnUbbe: Tack så mycket det verkar vara så min funkar också nu när jag läste lite snabbt på funktionerna. Ska skriva ut den hemma och kolla:) | |
|
Här finns användarhandbok för E61 men webasto funktionen är troligen ganska lika i E70, sid 105-108 Länk |
|
| Här kan du ladda ner manual för X5:an Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.