|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så är displayen helt släckt efter laddning av batteri! Jag tog ur batteriet, och laddade det under natten, bilen startar och allt fungerar förutom att displayen är helt släckt. jag har checkat säkringar, och dom ser ut att vara hela. Att tillägga är att bilen hade stått en vecka, och när jag skulle starta den igår kväll så blinkade lampor och diverse som ett flipperspel pga av att batteriet var så gott som slut. Ska köra en diagnos strax. men tänkte höra om det är någon som har några tips eller efarenhet av något liknande? //Stefux | |
| Ingen som har något input? | |
| Prova att koppla bort IBS och se om den går igång. | |
|
Vart inget bättre med IBS bortkopplat! Lutar åt att det är info displayen som har gått! Ser vid dignosen (DIS) att det går fram ström och signaler till enheten, men dispalyen är helt släckt! //Stefux |
|
| Vad är felkoden då? Prova att registrera batteribyte.. Greja på och testa en del, en ny skärm e ju inte gratis. | |
|
Har nog lokaliserat felet, tömde för några veckor sedan 4 liter spolarvätska i bagaget, korken hade gängat upp sig. Trodde jag fick upp allting eftersom det mesta hamnade i vänstra baljan. Men icke, jag lyfte på reservhjul och upptäckte att en hel del hade samlats även i botten vid reservhjulet, och runnit ner över Micro Power Modulen som matar display mm med ström. En hel del erj och vätska i modulen kan jag säga, så det är förmodligen den som har gett upp. Har beställt en ny och får den i morgon. Så det är bara att hoppas. 1700 spänn fattigare! //Stefux |
|
| Ajaj! Bra du hittade det iaf! | |
|
Från bildelsbasen hade du fått lite billigare, Länk den där såg då inte så fräsch ut men kanske finns fler... Mvh Ubbe |
|
|
Mycket riktigt! Det var MPM:en som hade gett upp. nu fungerar allt som det ska :-) Tack för input! //Stefux |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.