|
|
|
|---|---|
|
Funderar om jag ska göra ett byte. Köpa en 330 -10 ca 14000mil och sälja min 320 -10 ca 11000mil. Hittat en som ser rätt trevlig ut. Är väl mest m-paket och starkare motor som lockar. Får nog lägga till ca 30000kr är det värt det? Det jag får är, 330d, m-paket, automat, navi, sollucka. Det jag kommer tappa är dragkrok, larm, resten av utrustningen är densamma. Sedan byter jag från touring till sedan och alpinvit till spacegrå. Kommer jag bli mera nöjd tror ni? Har sneglat väldigt mycket på m-paket från salesafter och automat är ju trevligare! Finns det något att tänka på när man ska köpa en 330d? Någon svag länk? | |
| Ingen med erfarenhet av en 330d e90/91? | |
| LAW749? Bara 30' emellan? Byt! | |
|
Tjäna! Jag köpte en 330xdat för några månader sedan en 2008 som rullat 12k mil. Kan bara säga att den är helt underbar,går förvånansvärt bra och relativt "billigt" med kombon av stor motor automat och x-drive. Detta är den första bilen jag köpt med automat då jag varit lite anti automat tidigare,men ångrar det inte en sekund riktigt trevlig låda. Jag sitter själv och kikar efter M-paket till våren,tycker det ser lite "gubbigt" utan! Sen är det väl det sedvanliga med allmänt skick,att service schemat är följt! Summa summarum känns allt bra så slå till, du kommer inte bli missnöjd! |
|
|
Är tveksam. Det har gått 3700mil sedan senaste oljebytet enligt ägaren men inget säger att det ska bytas snart. Det låter väldigt mycket för mig och oljebyten är det man inte kan slarva med enligt mig. Fått upp ögonen för en annan 330dAT m-sport, silver 13000mil i Lomma. Bättre respons där, men silver och kombination med rött läder är inte direkt min favorit. Lite sämre utrustad, som min nuvarande 320 fast automat, m-sport och helskinn. Dock har den inte dragkrok och den har kromlister som inte är min favorit. Bromsbyte och vindrutebyte på den bara, vad går bromsbelägg fram och bak på hos bmw? |
|
|
tbang: Har en kompis som flyttat till USA och som har en 330dAT -09 som han har ståendes. Tror den har rullat ca 10 kmil. Den är spacegrå med svart skinn och svensk såld. Har M-sportpaket, 19-tum 193 fälgar, Navi Pro med hårddisk mmm. Dvs helrätt spec. Han är dessutom väldigt pedantisk... Står i skåne - skicka PM om du vill att jag kollar med honom om han har den kvar. |
|
| Jag kommer ihåg att min farsas förra bil, en E91 Lci med dieselsexa och den ville, enligt sin egen dator, inte servas ofta. Oljebyte kom först efter 3500-4000 mil, var nog en effekt av mycket långkörningar. | |
|
Jag tror inte heller att det långa oljeintervallet måste vara en dealbreaker om det är enligt BMW:s rekommendationer. Är själv intresserad av att hitta en vettig E91 325dA eller 330dA för att få lite mer krut under huven. Har dock märkt när jag tittar i annonser att det finns ganska få bilar som både har vettig färg enligt mina personliga preferenser (vit eller möjligen svart, absolut inte spacegrå utan M-paket) och dragkrok. Om man dessutom snävar in urvalet ytterligare (xenon, skinn, elstol med minne och ej standardstereo) är det nästan kört för bilar under 10.000 mil. Jämför man exempelvis Volvo så har dessa ofta klart bättre utrustning i och med summum-paketet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.