|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa jag köpte en e36 320 igår och upptäckte att det ljudet finns. Tyst på tomgång när motorn är kall och hörs på tomgång lite när motorn är varm. Sen följer den hela varv registret med rasslet som ni ser i videon. Det verkar som att ljudet kommer från i mitten av kåpan där jag zoomar in i klippet. Vad kan detta vara och vad är lösningen? Här är klippet Länk | |
| Tycker inte att det låter som en kedja, mer som en hårdare plast. | |
| Ok vad kan det vara som låter just där då? | |
|
Kan det vara så att sträckaren är dålig så kedjan slår lite mot styrskenorna som är i plast? Nr 14 på denna länken: Länk Eller nr 7 på denna länken: Länk Men här ser det ut som om det är nr9,10,11 och 12 som trycker ut styrskenan. |
|
| Det kan vara den nr 14. Är den svår att byta? Måste man plocka ner vanos? | |
|
Här har du: Part 1 : Länk Part 2: Länk Här har du hur du byter den undre , inte samma motor men jag tror att det borde vara ungefär samma : Länk Kan ju vara din vanos som inte mår så bra heller: Länk Verktyg för att låsa kammen mm: Länk Här hittar du delar och beskrivning hur du byter / renoverar vanosen : Länk Hoppas nått av detta löser ditt problem , hittar beg och renoverade vanosar på ebay från 500kr till 1500kr .. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.