|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har precis låtit en verkstad montera coilovers på min 323 compact. Ser bra ut, ligger bra på vägen men ett irriterande ljud uppstår när jag vrider på ratten i låga farter.. Jag har läst om det på nätet men blir inte riktigt klok på om det faktiskt är så att det "ska" låta så? Någon som har haft liknande problem med sin bmw? behöver ju inte vara en compact utan alla tips och tankar är välkomna! / Mathias | |
| Det är fjädern som "vrider med sig" när du vrider mer/mycket på ratten, samma på min bil...Klonkar även om man kör fortare över fartgupp, då beroende på att benet fjädrar ut HELT (betydligt kortare utfjädringsväg än OEM). Jag har "stenhårda" TA-Technix, uppskruvade så högt det bara går... | |
| Tack för svaret Dawwe. Är detta ett problem som kan skada/påverka bilen negativt på något sätt? Eller är det bara ett ljud man får vänja sig vid? | |
|
..eller så kan det vara så att brickan som sitter mellan lagringen och fjädern har vänts åt fel håll. Råkade göra det en gång när jag bytte till coilovers, och då smällde de rejält vid mycket rattutslag. Plockade ner benen och vände på brickorna. Blev knäpptyst efter det. |
|
| På en bil jag hade med coils sprayade jag de med 5-56 så försvann ljudet när jag vred ratten. | |
|
Hmm, bra tips. Jag har KW, och det klonkade som f_n första veckan, men nu har det nästan helt försvunnit. Kanske skall ta mig en burk 556 och se vad som händer... Som tidigare talare, hör man vid "feldoserade kurvor" och fartgupp, ett litet klonk. Fast numera inget man hänger upp sig på. Bättre montörer kanske hade varit bra... |
|
| Tack för mer feedback.. För mig är det störande högt ljud och det känns lite i ratten när det klonkar. Gjorde eller gör det samma för dig groggyfroggy? | |
| både hördes och kändes - mattades av snabbt, nu efter 300 mil nästan helt borta. Antar att lite mera 556 botar detta - jag ids inte åka till meken och be dem prova att vända en bricka. | |
| Bilen är undanställd för vintern så får bli till att köra några mil i vår och se om det går över. Annars blir det ett besök på verkstaden igen ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.