AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.627

Hur mycket kan jag få för min BMW e46 ? Lågmilare

Ra
7
Ralle92
318 ci 02
Hej
Jag har en BMW 318Ci e46 från 2002 . Bilen är Fräsch och har sköts pedantiskt av mig och endast 1 ägare före mig . Jag funderar nu på att sälja bilen och köpa en 325 eller 330 istället. jag har sökt runt lite på nätet utan resultat men jag undrar vilket pris som är rimligt för min bil. Här kommer lite fakta om den.

BMW 318 Ci E46 2002
6000 Mil
Harman, kardon ljud,Dynamisk stabilitetskontroll,Multifunktions ratt ,BMW LM-fälgar, Innerbackspegel automatisk avbländande , Armstöd fram,Sportstolar,Stoluppvärmning förarsida/passagerare, Strålkastarspolare.Parkeringsavståndskontroll (PDC),Dimstrålkastare, Xenon-Ljus. M-vinge bak. LED baklampor, Angel-eyes. Sommar och vinterdäck

tacksam för svar // Ralle
40-45'
Ra
7
Ralle92
318 ci 02
Oj det tyckte jag låter lite. trodde kanske 65-70 .. men men bara bita i det sura äpplet.
Jag är ingen expert men det enda som talar för bilen enligt mig är det låga miltalet. En relativt basutrustad 12 år gammal cupe' med liten motor tror jag inte springer iväg om du vill ha upp mot 70.

Bilpriser.se säger runt 60 så mina 45 kanske är i lägsta laget.

Lägg ut en annons med ett pris som du vill ha och kolla gensvaret, då vet du snart om du ligger för högt!
Om den är fin utan rost, full dokumentation och att milen stämmer. Så bör du få 60-65tkr med tanke på hur lite den rullat. Obs normal eller attraktiv färgsättning är underförstått.

Den som man närmast kan jämföra med är denna 320ci Länk
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tror många köpare prioriterar mer motor och accepterar därmed högre mil. Tror inte på något kanonpris tyvärr.

En motorstark lågmilare är något helt annat än en budget lågmilare.

Ralle92
318 ci 02
okej tack för de snabba svaren
thekinglives
ralle: Bästa rådet är ofta det tråkigaste.........Behålla bilen, 325 är rätt slött det med:)
En 330 är ju trevlig, men ngn superraket är det dock inte heller...318 med 143hk motorn är ju riktigt surrig och heller inte så snål om man kör lite snabbare, men personligen har jag hellre än kalasfin 6000milare än en 330 på 20000mil som är slapp o glapp...
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Håller med thekinglives, Om din bil är i bra skick servad osv så kan du köra många mil billigt med den. Tyvärr får man i princip aldrig betalt för en äldre välvårdad bil (särskilt inte den motorsvagaste varianten i ett modellprogram).

E
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Håller inte alls med.
Man kan inte jämföra en 318 med en 330. Det är enorm skillnad.
Sen att köpa en helt slutkörd långmilad 330 är de väl ingen som sagt någonting om? Finns fina välvårdade långmilare också.

Men att sälja en så pass lågmilad bil med några år på nacken är sällan en bra affär.
Ska vi prata sunkiga motorer så är de väl ändå 320:in...innan 2,2l motorn kom ska vi inte ens prata om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.