AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.426

E39 spindelled funderingar

st
25
stenhord
525i M Sport - 03
Hej. Har nyss haft bilen hos bilprovningen och fick en tvåa på spindelled, fram höger övre.
Har vart in på div sidor men kan inte hitta vad de är ja söker, heter de något annat på bmw språk eller vad är de frågan om?

Det får bära eller brista
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Vilken modell har du?

Min bil:

Länk

På e39 så finns det väl bara en spindelled och man måste byta hela staget.
Det fiins tydigen 2 och det är "nyckelbenet" du ska byta
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Om du har en e39 med sexa i så måste det vara nr11 eller 4 på nedan skiss. Men jag förstår inte det där med "övre" riktigt.
Länk

Min bil:

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Snyggt delorian! Nr 4 alltså på min skiss.

Min bil:

Länk

Precis, synd att man måste byta hela staget men det gör inte så mycket när det går att köpa billigt på ebay.
Visa användare
171
e23power
X1 23d
X5 3,0i
jag är nästan säker på att det är bakre för dom brukar inte se främre även om den är kass men om dom skriver övre så finns det ju bara styrled och krägningshämmare. men lita inte på vad dom skriver det kan ha gått fort när dom väljer vilket ställ den satt på. om inte dom främmre är bytta så byt dom med och bra priser finns på ebay sök e39 Meyle

e23power
st
25
stenhord
525i M Sport - 03
Det är en e39 525 M - 03. Härligt med nr svar och länkar, va in med besiktningslappen till mekonomen och de hade lite svårt att få fram va de va också. Men de hittade tillslut en pryl för 1500 kr.

Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Dyronomen. Undvik :D
Visa användare
171
e23power
X1 23d
X5 3,0i
dyronomen enkelt service och bra grejer men mer än halva priset på ebay frakt inkluderat för bästa kvaliteten meyle .

e23power
Finns ingen anledning att köpa därifrån om de inte har den på lager och du ska byta den direkt.
Men det kanske är smidigast för dig.
Om du köper den så vore det intressant att se vad som står på kartongen eller påsen vilken märke det är tex Lemförder.
st
25
stenhord
525i M Sport - 03
Delorian ; Jag köper den från ebay, de var sådan stor prisskillnad att de inte är något att fundera på ens. Tusen tack, Mekonomen kanske har bra service, men dom slår då inte autopower!

Är de något man bör tänka på när man byter den? Åker man på en ny framvagns inställning?

08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Hjulinställning är väl att rekommendera men jag struntade faktiskt i det när jag bytte för ett år sedan. Sommardäcken var inte synligt snedslitna nu när jag bytte.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Framvagnsinställning behövs troligtvis inte.
Jag skulle nog ha bytt pendelstagen också båda sidor om jag ändå höll på.
Enkelt att byta och brukar ta slut innan övriga detaljer i framvagnen. Billiga att köpa också. Brukar ge upphov till klapper i framvagn och min 530 blev spårig när dessa var dåliga. Nr 6 på nedan skiss:
Länk

Min bil:

Länk
st
25
stenhord
525i M Sport - 03
OlaO: dom bytte jag i våras när sommarhjulen skulle på. Som ja förstått de så får man byta dom rätt ofta om man åker på lägre profil.

Visa användare
171
e23power
X1 23d
X5 3,0i
det går inte att justera. Så har man inte bytt eller skruvat på styrstagen så bara byt och kör. dom bakre stagen i framvagnen är lätta att byta och främre sådär . däremot finns lite justeringar i bakvagnen om man byter stag där.

e23power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.