AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
797

Varma bromsar E30 , vid aktiv körning

Hej. Jag var ute och tog en sväng med bilen (323) igår. Körde kanske ca en mil med skarpa kurvor (från 70-80 ner till 20 snabbt och ofta osv. Saken är den att när jag sedan ställer in bilen i garaget så känner jag på en av de främre fälgarna, och den är totalt brännhet, samma på andra fram. De bakre är något svalare. Min fråga är om detta är normalt, eller om mina bromsar ligger på?? Vad tror ni? Bromsverkan är förövrigt bra. Tack på förhand

/Carl

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Min är likadan...

Jag tror att det är normalt så länge bromsverkan fortfarande är bra.

gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Skivorna blir varma när man har kört hårt med många inbromsningar. Själv har jag kört så att skivorna började glöda. Det såg rätt häftigt ut eftersom det var ganska mörkt ute. Jag kan också säga att man fick trampa ganska hårt på pedalen för att bromsarna skulle ta.

Ett tips är att efter man har kört hårt, så kan det vara bra att köra lungt några kilometer så att bromsarna får kyla ner sig. Om man stannar och stänger av bilen så kyls skivorna ner lite ojämt eftersom det tar längre tid för skivan att bli sval där beläggen sitter vilket kan leda till skeva skivor.
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
mina gamla skivor slog de gnistor från när ja bromsade kraftigt =)

Finns på icq: 60288954

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Mmmm, bromsarna far jobba hart pa en automat.

Mr C
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Det ryker ut ur mina framfälgar och det luktar svetsning när jag kört hårt ett tag. Bromsarna bibehåller dock bra bromsvärkan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.