|
|
|
|---|---|
mikkke |
Ibland när man ligger på jämn relativt kraftig gas växlar varvtalet samt bensinförbrukn mätaren upp och ner vad är detta det hörs även på motorn att varvtalet varierar |
mogge74 |
Hej Mikke: Har samma problem på min bil+att den hackar vid 1800-2000rpm.Det är inte säkert att det är något fel på din bil.Har du Ac?I såfall är det säkert det som gör att din bil växlar i vartal o bensinförbrukning.Motorn går tyngre när Ac pumpen slår på.Den pumpar inte hela tiden utan slår till o från med jämna mellanrum,det känns rätt mycket att motorn går trögare när ac pumpen är igång vid motorvägskörning.I vilket fall som helst så ska min bil in till BMW på tisdag för att data köras,så om man hittar något matnyttigt där kan jag meddela dig detta. MVH Mogge |
mikkke |
Hej o tack. Ja jag har AC Jag tycker dock att jag har märkt felet även när jag kör utan ac. Har bara provat det korta perioder. Tacksam för din hjälp efter ditt besök hos bmw. Mikke |
mogge74 |
Hej Micke, Lite besviken idag,BMW hittade inga fel på bilen.Väldigt irriterande eftersom man vet att inte allt står rätt till.Ska testa byta lambdasonden(det var det enda dom kunde tänka sig var fel).Ska sen även få testat med en annan typ av datakörning,tydligen nåt special som inte BMW kör,en data kopplas in direkt i styrboxen och sen kopplas bilens huvudstam in i datorn i en annan anslutning.Får väl hoppas att detta hjälper.Vet ej exakt när detta blir gjort,förhoppningsvis denna vecka.Meddelar dig när detta är gjort så får vi hoppas att även du blir hjälpt. MVH Mogge |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.