AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.080

Kylskåp i E34?

Bo
369
Booya
530iA Touring -94
Läste ngnstans om en E34 som hade ett kylskåp monterat istället för mittarmsstöd i baksätet..VÄLDIGT trevligt med tanke på att en god kall dryck som man tar med sig i bilen är fisljummen efter tio minuter (svart bil, ingen ac =()

Vet någon ngt om detta? Vad kalaset kostar, vad man får tag i det och hur mycket bök det är att montera det?

Har ej kollat bland handlare & detaljister..tycker faktiskt att vi/ni här på denna sida har bra mycket mer kunskap än dem så jag frågar här först.

Kom ihåg att njuta av den sista värmen...snart åker vInTErhJulEN på och gör bilen ful som stryk =(
Det kan ju var ett baksäte från en 750 där det var lite vanligare med kylskåp, faktum är att 7 seriens baksäte passar i E34 men smärre modifikationer.

Annars finns ju alltid original kylväska med ciggkabel att köpa!

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
det med kylskåp istället för mittarmstöd var ett utrustningsalternativ till bilen. dock är det väldigt få som har dett amonterat. jagvet ej om bmw eftermonterar ngt sådant.

diskussionen kom upp tror jag då flera i annonser skrev fullutrustade på sina bilar så de ej var fullutrustade och då kom t.ex. det med kylskåpet upp.
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Hej skulle bara säga att jag har bilder från den bil som ni har tagit upp.

Om ni vill se hur det ser ut i en E34 så finns det här.

Länk

MVH
Richard.L
Coooolt!!

( så dålig..... nästan 2 min i utvitsning-båset med Arne Hegerfors va??)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Detta har varit uppe tidigare då jag sökte en kyl till min. Förutom kylskåpet i bak (som kostar ca 18000:-) så finns ett smidigare alternativ som monteras i mittkonsollen bredvid handbromsen.

Saxat ur Richard´s tidigare svar :

" I en gammal BMW-katalog hittade jag:
Kylbox och armstöd: volym 3,5 l, freonfritt kylmedel, integrerat batteriurladdningsskydd, till E34 och E32, 82 29 9 403 092, 5460:- (-95).
På bilden har de klämt ner 3 burkar läsk, en liten flaska, ett äpple och en chokladkaka (!). Det ser ut som om man byter ut mittkonsollen mellan stolarna (precis bakom elhissknapparna).
Kan det va nåt? Jag kan mejla bilden om du vill."

En firma som säljer den större typen av skåp skall finnas lokaliserade på Beckvägen i Hägersten, Sthlm (om du har vägarna förbi). enl. ett svar jag fick här på forumet.
Det större skåpet kunde med viss reservation också beställas hos BMW förra sommaren. Den lilla fanns däremot på lager i Tyskland. Har själv inte gjor slag i saken än. Skall dock försöka att luska tag i någon skrotad M5 där den här typen av utrustning tydligen skall vara vanligare i. 750´s mitt monterade kyl modell Highline är nog inte att tänka på i en 5:serie.
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
AHHH 18000,- ? För ett 2 liters kylskåp? hmmm...tycker nu helt plötsligt om varm läsk =(

Men japp, maila gärna bilder på det lilla "skåpet"
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Jag har kylskåpet i mittarmstödet monterat i min BMW 540 touring. Det får plats 6 st 33cl burkar i det. Fungerar jättebra så här i sommar värmen. Kall dricka och bärs om vill.

Skåpet fungerade inte när jag impoterade bilen från Tyskland men jag fick tag på reservdelar från WAECO Göteborg. Det är WAECO som byggt skåpet åt BMW.

Länk

Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.