|
|
|
|---|---|
|
Sitter å spekulerar i varför man måste styla sin bil (e30) med massa fula vingar,kjolar extremfälgar ögonlock osv Kan nån förklara vaför för jag ser liksom ingen anledning utan anser att det ser fullkomligt gräsligt ut | |
| Håller med dig. Ögonlock, t.ex, är ju så jäkla fult att det borde förbjudas. Vad är vitsen? Sen kan man ju förstå drivkraften, att göra något själv med sin pärla, om det så bara är att sy upp en ny växelspaksdamask eller nåt, men ibland eftersöker man lite mer omdöme. Less is more, alltför ofta. | |
|
Låt folk hållas, alla har väl inte samma smak heller. Jag gillar i viss mån styling på typ E30 men det får inte ta över bilen, (typ Rieger paketen) tycker jag. Men att gå så långt att förbjuda det, nja.. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
Magnus Järhög |
Håller med superbrain. Troligen är det ett småstads fenomen det där. Styling i all ära, men då kan man väl hålla sig till M-styling, eller köp en alpina om man har råd. Neonrör och svart solfilm på BMW tyder på avsaknad av omdöme. hör hemma på Volvo och Ascona. |
|
instämmer med Spacebrain. Sålänge man stylar SMAKFULLT har jag inget emot det....men det är typ 2/10 som lyckas med detta ;) lev väl /Kalle |
|
|
Ingen konstruktiv diskussion precis. Kan "Spacebrain" förklara varför du måste ha en anledning till varför vissa stylar sina bilar med ögonlock och vingar mm? Varför inte bara låta dom som vill styla göra det, så slipper man läsa den här typen av meningslösa inlägg. Smaken är som baken, det vet vi alla - men att folk ska irritera sig över hur andras bilar ser ut förstår inte jag. Själv tycker jag att en bil är snyggast så original som möjligt, men det betyder inte att jag tjatar om alla andras "fult" stylade bilar. Styling är STORT, inte minst på bilar av fabrikatet BMW. Se bara på alla som säljer delar, marknaden är enorm. Dessutom så finns ju denna avdelning (Styling) på forumet till för att det är populärt... Det jag vill poängtera är att vi kanske skall försöka respektera varandras olika smak och lägga energin på något mer givande än att snacka skit. roadZter |
|
| håller fullt med roadZter. | |
| Helt rätt. | |
|
Jag tycker inte det är något fel i att uttrycka sina åsikter, även om de är negativa och kanske inte faller alla i smaken. /Kalle |
|
| Just E30 och E36:an verkar vara extra hårt drabbade av plast och pryl-sjukan... | |
|
I ärlighetens namn är jag faktiskt kluven. Jag kan så innerligt väl förstå alla som stylar sina bilar, det är väl en (av många) manliga drifter som ännu inte har utforskats helt, ungefär som när man börjar bygga om och till hemma när frun väntar första barnet, och få saker skänker ju en sån tillfredsställelse som nåt man har lyckats åstadkomma själv och som man är nöjd med. Å andra sidan tycker jag att det är synd att man snart inte kan se en 318 utan sportluftfilter, sportavgas, sänkning, ögonlock, Alpine-vindrutedekal och diverse andra tilltag. Vissa snygga, många andra mindre snygga. Det är väl bara att bita i det sura äpplet och acceptera att driften att sätta sin egen prägel på saker och ting är svår att rå på, även om resultatet ibland kan bli lite si och så. (Sen ÄR ju ögonlock så jäkla fula. Det MÅSTE jag bara få tycka. Vilken nytta gör de sen? Försämrar sikten i mörker? OK, då fattar jag.) En annan sak som jag har svårt att fatta (finns en hel del på det området enligt min fru) är varför folk kör omkring med obetald reklam på bilen, t.ex. i form av tidigare nämnda vindrutedekaler. (Favoriten: Pioneer: Have an eargasm - tidigt åttiotal) Om de får betalt eller är sponsrade av den lokala däck-/radiohandlarn (och då menar jag inte att de fått köpa en uppsättning GoodYear svart) skulle jag kunna fatta det, men annars är det ju ungefär lika begåvat som att klippa in en Nike-logga i frillan. |
|
|
Själv gör jag bara reklam för BMW!!!BMW MOTORSPORT ska det stå!!Tycker själv att det känns så himla skönt att styla bilen lite grann så att den inte ser ut som alla andar BMW bilar.....typ större fälgar,målade bromsar,vita blinkers,dekaler och läpp till framspoilern. Mvh Ricke Söker efter fina 15-16" fälgar med bra sommardäck på till en E34:a maila mig gärna om du har nått till salu..... |
|
| volvo,bmw,saab smaken är som baken. vill folk fixa med sina bilar så låt de göra det.tycker själv att orginal e36 ser för jäv.... ut. Skulle skämmas att blåsa runt i en så opersonlig bil. detta är min åsikt och jag tycker att alla får ha sin. | |
|
Magnus Järhög: Småstadsfenomen? Jag tycker de värsta styling-nissarna håller till i storstadsområdena i alla fall. Här i Sthlm tycker jag man ser "förstörda" BMW precis varenda dag man är ute åker... men, men smaken som baken. Låt dom hålla på... Ju fler som stylar sönder sina bilar, desto mer ensam blir vi andra som väljer att hålla oss till orignal stuket. |
|
bmweee |
ja skulle inte kunna åka runt i en bil med std utförande, tycker inte det är så värst snyggt. Då har ja hellre nån snygg spoiler, fina kjolar, en vinge, feta fälgar, tonade rutor. Stylas, "hottas", Raggar stuk kalla det va ni vill, själv tycker ja det är snyggt, precis som en del tycker det är snyggt med std utförande. Åsikterna är många och delade. |
|
Ja jag håller med Spacebrain ,,och en sak till varför tillverkar man olika sorters bilar för ,, och olika märken??? helt sjukt ju,, allt vore ju mycket bättre om det bara fanns ett märke,, en modell ,, en färg,, =) Det är ju där man hamnar om man diskuterar som vissa här gör,,, titta bort då för f*n om det stör er så j***a mycket om nån satt på en fetare frontläpp eller tonade rutor.. det är väl upp till var och en.. lavajas |
|
| väl talat DanneZeta, lavajas m. fl.! | |
|
Jag kan bara att visst en del bilar tycker man är "sönderstylade" men vadå liksom. Jag har själv stylat min bil och en del här på forumet tycker att jag har sabbat en del utav utseendet. Men jag har inte fått en enda kommentar IRL som har sagt annat än snygg. Det är ju trots allt ägaren till bilen som skall trivas med det han kör eller hur! Jag tycker som en del av ni andra här, om du inte gillar det, titta inte! /Fidde |
|
|
Ricke: Man är knappast så fruktansvärt banbrytande med vita blinkers, stora fälgar, målade ok, osv osv... ///Boooze BMW Club Finland #2046 |
|
|
Jag har aldrig ägt en bil utan att sätta min personliga prägel på den, och så kommer jag att fortsätta tills det blir rullator. Frågan är om jag kan låta bli att styla den. Med gokarthjul borde man kunna ta en och annan kurva på hemmet i hög fart. =) Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.