|
|
|
|---|---|
|
Mina två digitala displayer för temperatur till min ACC har mer eller mindre trasiga pixlar. Jag ser nämligen inte vad jag ställer in för temperatur. Kan man laga dessa på egen hand och är det krångligt att få ut dom från panelen? Eller kan man köpa nya displayer enbart? (Vill ju inte byta ut hela kliman inkl. panel etc bara för ett par displayer's skull...) Någon som kanske har någon kommentar i detta? Mvh Ralle | |
|
Har samma problem på min bil. Har för mig att det kostar 5000:- för ny display. "BMW make the world faster" |
|
X. |
Är det samma (idiot)konstruktion som i de för övrigt mycket dåligt gjorda färddatorerna och checkkontrollerna så beror det sannolikt på att flatkabeln från displayen till kretskortet glappar. Prova att trycka ner kabeln mot kretskortet och se ifall det hjälper. |
Darryl |
var hittar man det kretskortet har samma problem fast på färddatan |
|
Tvätta av kontakterna med lite rödsprit oxå... Brukar hjälpa på gamla kretskort o dyl. Damm och liknande kan orsaka mycket problem. /Kristian |
|
|
Jag ska plocka isär panelen och få ut displayerna och göra ren kontakterna, så får vi se vad som händer. Men, men, det är ju inget akut problem, så vi får se när det blir gjort....man är ju född lat. :) /R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.