|
|
|
|---|---|
|
gällande min polares e36a. När vi körde på kullersten eller annan kuperad väg så skramlar det lite, men drar man lite lite lite lite i handbromsen så försvinner detta! Hur spänner man den så man vet att den INTE ligger emot. Ngn som vet hur man gör det på en Jaguar XKR -99?? samma fel där.. Länk Söker Hardtop !! | |
|
har samma fråga på min 325i... hoppas nån besvara frågan svart.... |
|
|
Hissa upp bilen och plocka av båda fælgarna bak. Titta inn i ett av hålen efter fælgskruvarna snurra tills du ser ett kugghjul. Nær du hittat det så tag en skruvmejsel och snurra på det skruva tills du inte kan vrida på trumman och så slacka lite på kugghjulet. Klart. Hoppas att ni førstår vad jag menar , nær ni skruvar fælgarna och tittar lite så førstår ni. Det ær mycke enkelt.. Lycka till |
|
| annars så kan man spänna direkt under handbroms-handtaget. Lyft upp damasken och skruva inte de 2 muttrarna en bit, så gjorde jag och det funkade bra | |
|
Men ..Hur känner man att den kanske ligger emot..? Det kanske man kan höra ? vem vet...svar önskas ;) Länk Söker Hardtop !! |
|
| Det känner du om du ställer bilen i svag lutning, då ska den helst rulla lätt framåt, man brukar känna om den ligger på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.