AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
493

Vilket luftfilter?

SO
11
SOB
M5 -90
Är det nån som har lite koll på vilket luftfilter som är bäst till en M5:a -90? Ska man ha öppet eller sportfilter i burken?? Var kan man få tag på öppet (koniskt) om det nu är bättre?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
jag hade köpt koniskt, mest för att du får (ännu) skönare motorljud samt eventuellt marginellt bättre flås! Köpes hos vilken välsorterad bildelshandlare som helst....t.ex. MBD har vet jag....kanske till och med Mekonomen!? Har hört att Green Cottons filter är bra...

Ett tips när du monterar filtret är att samtidigt konstruera (om det inte medföljer) en plåt som separerar filtret från motorn, så att det sugs in mer kall luft istället för uppvärmd. Givetvis bör du ju placera konstruktionen så långt från värmekällor som möjligt.

Lycka till!

mvh/Kalle
imenhoteb
Jag tog ett speedway luftfilter KN modell...placerat i front.

TN
cdabox
Köp en CDA Box, kostar 3000:- men det är väldigt bra. BMC som tillverkar
Vad är det som är så bra med en CDA box?? Snälla förklara, jag går i sådana tankar. Gillar inte riktigt tanken med open air filter.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Fredda !

Hör med Christer på Länk han förklarar mer än gärna , ska köpa det själv till sommarn , när jag får mer pengar , börjar dock redan med ett F1 filter (BMC) för 900:-

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.