|
|
|
|---|---|
|
*Suck* Har jag haft lite kylproblem med min 735'a. Efter byte av kylare,termostat,vattenpump,termostathus, kylarlock, samtliga slangar , rör till värmepaket samt värmepaket trodde jag problemen var över..... ICKE! Har gått problemfritt nu i ca 700 mil men nu har den välbekanta lukten av glykol och sjunkande nivå i systemet kommit tillbaka... Är nu nästan helt säker på att jag har för högt tryck i systemet... Och tyvärr verkar värmepaketet vara den svagaste länken... Tur man har vanan inne... Vad kan det vara som orsakar detta höga tryck? Har en teori om topplockspackningen eller en liten spricka i toppen...? Det konstiga är att den inte har gått dåligt på något vis eller tagit något vatten... Inget vatten i oljan, ryker inte mer än nån annan och har fungerat precis som man kan förvänta sig.. Det enda jag har märkt är att det som sagt blivit lite högt tryck i systemet.. Hur pass högt tryck har ni i era system? När min är driftsvarm märks det tydligt att det är lite ös i grejorna... Nivån i expansionskärlet sjunker (då slangarna utvidgar sig) och slangarna blir duktigt hårda... Välkomnar alla ev teorier om vad som kan vara fel... MVH David Öfverdahl-Forslöf | |
Rubberman |
Min far hade också problem med för högt tryck i sin E28 535,men det yttrade sig på det viset att tempen gick upp lite högt ibland.Efter mycket strul med byte av termostat,lock till expansionskärlet,fläktkoppling osv,lyfte han toppen och det var där felet var -en liten spricka i packningen.Inga andra symptom förutom ett så högt tryck att vattnet gick ut genom locket till expansion. Lycka till. Rubberman. |
|
I mitt fall genom värmepaketet... Tycker bara det är konstigt att den gått så pass länge utan prob. När ska locket släppa trycket? Man tycker ju att det borde släppa innan värmepaketet spricker. Nån som vet vad systemtrycket ska ligga på? MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
| Står på eller i locket. | |
| Det är garanterat toppen, Den behöver förmodligen planas! | |
|
Tror inte det räcker med en planing. Troligtvis en sprucken topp eller packning.. Ska riva ner den snart så då får man väl se om det är värt att kosta på. Annars blir det väl ett motorbyte... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.