|
|
|
|---|---|
Fear This |
håller på att stoppa i en 3,0 m3 motor i en 325 e30, var tvungen att skaffa tråg, sticka och olje pickup från en e34 med 24 ventilsmotorn för att den skulle passa men vet någon vilka motorfästen jag ska använda? kanske ska ha dom också från e34:an? passa er ja fixar massa roadkills;) |
Fear This |
glömde... undrar även vilka motorkuddar man ska använda? passa er ja fixar massa roadkills;) |
|
du lär bygga egna,typ av plattjärn MVH Andreas |
|
M3-Mackan |
"Fear this" Prova höra med Spiidfriik här på forumet, har för mig han håller på med ett sådant bygge -Mackan- |
| I Performance Bmw 07/01, står det om en som har brukt E34 M5 motorfeste på passasjersiden, og E28 M5 motorfeste på førersiden.. | |
|
Jag använder M20 motorfästen och kuddar, men det blir inte rätt lutning på tråget när du kör med E34 tråg. Jag har ett modifierat M20 tråg, därför funkar det med M20 fästen. Kiip Spiiding! |
|
Fear This |
//spiidfriik// hur har du moddat ditt tråg? och vilka motorkuddar kör du med? är bilen klar förresten eller håller du åxå på att bygga fortfarande? mvh johan passa er ja fixar massa roadkills;) |
|
Jag har skarvat ihop bakre delen av iX tråget med främre delen av S50 tråget. Detta eftersom framdiffen sitter bultad i tråget och höger drivaxel går tvärs igenom tråget. Nackdelen är att oljevolymen är klart mindre än i S50 tråget. Bilen är inte klar och ska sanningen fram så jobbar jag inte just nåt med den heller. Jag har inget vettigt garage att hålla till i och så håller jag på att pyssla med min 323. Kiip Spiiding! |
|
|
Kör förresten med M20 motorkuddar. Får väl se om de är för mjuka... Kiip Spiiding! |
|
|
Spiidfriik. Kuddarna blir det nog inge problem med.... Jag körde med standard kuddarna och min motor levererade 316Hk och 357Nm.... (Köpes 318is -90 max 20000:-)Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
Fear This |
glömde att du hade en ix... tack för svaren ska slänga ihop allt ikväll=) passa er ja fixar massa roadkills;) |
ErikJ |
På min använde jag M3 E36 motorfästen och svaravde puckar så att man får rätt luting på motorn 325org kudde på vänster sida 524td kudde på höger (lite högre kuddde) 22 mm puckar imellan. 325-88 med S50 motor |
| har funderat på 3,2 motorn i min e30 någon som vet om det går att besikta också om någon har nåt liknande och isåfall vilken prestanda | |
|
ErikJ: Vad kör du med för oljetråg? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.