|
|
|
|---|---|
| Jag skulle ut och åka i går kväll och upptäcker att instrumentbeslysningen är helt död i bilen. Även klimatanläggningens lampor lyser med sin frånvaro. Dessutom saknas checkkontrollens fråga "licht an?" när man öppnar dörren med ljuset på. Strålkastare och bakljus fungerar som vanligt. Jag har ingen halvljusautomatik på bilen. Alla säkringar är hela, även de under baksätet. Någon som vet vad som kan ha hänt? Är det någon relä eller box som spökar? Hjälp mig, jag är mycket tacksam för svar! | |
|
Vet inte om LKM-modulen är inblandad i insrumentbelysningen men kanske värt att testa detta Länk |
|
| Problemet är löst. Jag kollade alla säkringar en extra gång, sprutade på kontaktspray, men det blev ingen skillnad. Då tog jag ur stereon och drog lite i kablarna bakom där som går till instrumentet. Vips så fungerade allting! Lite glappkontakt kan ställa till med mycket fel. | |
|
LKM är inte inblandad i instrumetnbelysningen utan sköter externt ljus framåt. Till PJ vill jag bara säga att den adressen du uppger egentligen inte finns kvar... sidorna är flyttade från telia (vissa gamla saker ligger kvar) den rätta adressen är www.bimmer.nu www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Bra att det löste sig J.L. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.